Τεχνικές Δεξιότητες
Τεχνικές Δεξιότητες
1. ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΗ |
14. ΠΑΙΧΝΙΔΑ |
2. ΣΚΑΠΑΝΙΚΗΣ |
15. ΤΥΠΟΓΡΑΦΟΥ |
3. ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΗ |
16. ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ |
4. ΞΥΛΟΥΡΓΟΥ |
17. ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ |
5. ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ |
18. ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ |
6. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ |
19. ΠΛΕΚΤΙΚΗΣ |
7. ΕΛΑΙΟΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ |
20. ΚΑΛΑΘΟΠΛΕΚΤΙΚΗΣ |
8. ΚΕΡΑΜΕΙΚΗΣ |
21. ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ |
9. ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ |
22. ΡΑΠΤΙΚΗΣ |
10. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ |
23. ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΗ |
11. ΣΚΙΤΣΟΓΡΑΦΟΥ |
24. ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ |
12. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΠΑΙΧΤΗ |
25. ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΗ |
13. ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ |
Επισκευαστή
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει ποια εργαλεία χρειάζεται για την επισκευή μικροαντικειμένων (σφυρί, πριόνι, κατσαβίδι, πινέλα κλπ), καθώς και πώς πρέπει να τα συντηρεί και να τα τακτοποιεί.
- Να κάνει μία παρουσίαση στην Αγέλη του μίας απλής επισκευής όπως π.χ. το κάρφωμα ενός ποδιού μίας καρέκλας.
- Να γνωρίζει τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξουν και να μην προσπαθεί να διορθώσει κάτι αν δεν ρωτήσει κάποιον ειδικό.
- Να γνωρίζει να αλλάζει τρυπάνι ή σέγα σε ηλεκτρικά ή χειροκίνητα εργαλεία.
- Να μπορεί να βάφει μικροεπιφάνειες και να συντηρεί τα πινέλα.
- Να μπορεί να οργανώσει και να συντηρήσει μία μικρή εργαλειοθήκη.
- Να μπορεί να πάρει μέτρα για αλλαγή τζαμιού.
- Να μπορεί να επιδιορθώνει μικροζημιές τοίχου με γύψο, στόκο ή τσιμέντο.
- Να ξέρει να αλλάζει αμίαντο, φυτίλι, γκάζι και γυαλί σε φωτιστικά κατασκήνωσης.
Σκαπανικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει τη χρησιμότητα να δένει σωστά:
- σταυρόκομπο
- ποδόδεσμο
- ψαλιδιά
- καντηλίτσα
- φίμωμα
- σταυροειδή
- διαγώνιο
- παράλληλη
- Να κατασκευάσει πίνακα με τους 5 κόμπους χρησιμοποιώντας χρωματιστά σχοινιά και ξυλαράκια.
- Να ξέρει να φιμώνει σωστά τα σχοινιά, να τα τυλίγει και γενικά να τα φροντίζει τόσο στην εστία όσο και στην ύπαιθρο.
- Να μπορεί να κάνει μία από τις συνδέσεις:
- Να ξέρει τη χρήση του τρυπανιού και της καβίλιας.
- Να μπορεί να φτιάχνει από ξυλαράκια και σπάγκο μία απλή κατασκευή σε μικρογραφία.
- Να γνωρίζει τα διάφορα είδη σχοινιών, την συμπεριφορά τους στις καιρικές συνθήκες (ήλιο, βροχή κλπ) και να εκτιμά τα πάχη τους.
- Να μπορεί να φτιάχνει εντατήρα και να δένει σωστά το σχοινί στον πάσσαλο.
- Να μπορεί να τυλίξει σπάγκο σε καλού μ πα.
Χειροτέχνη
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να φτιάξει με οποιονδήποτε τρόπο ένα απλό χειροτέχνημα χρησιμοποιώντας 2-3 διαφορετικά υλικά.
- Να κάνει οικονομία στα υλικά που χρησιμοποιεί και να φροντίζει σωστά τα εργαλεία που χρησιμοποιεί.
- Να παρουσιάσει μία συλλογή από 5 ιδέες για χειροτεχνία στην Αγέλη του.
- Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία της τεχνικής που παρουσιάζει.
- Να είναι σε θέση να εκτιμήσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για μία συγκεκριμένη χειροτεχνία.
- Να μπορεί να καθοδηγεί σωστά τα Λυκόπουλα της εξάδας του όταν η Αγέλη έχει 'χειροτεχνία'.
- Να πρωτοστατεί στο στολισμό της γωνιάς της εξάδας του.
- Να ξέρει να διαβάζει τα σχέδια και να συναρμολογεί σωστά μοντέλα πλοίων, αεροπλάνων κλπ.
Ξυλουργού
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει τον κύκλο του ξύλου - παράγωγα του ξύλου.
- Να ξέρει να ξεχωρίζει 3 είδη ξύλου (π.χ. μαόνι, νοβοπάν κλπ).
- Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά τα βασικά ξυλουργικά εργαλεία (με ασφάλεια):
- σφυρί
- πριόνι
- ματικάπι
- κατσαβίδι
- τανάλια
- βάφοντάς το
- λουστράροντάς το
- καρφώνοντάς το ή γενικά επιδιορθώνοντάς το.
- Να μπορεί να συντηρήσει κάτι ξύλινο:
- Να κατασκευάσει κάτι απλό χρησιμοποιώντας ξύλα και ξυλόβιδες.
- Να παρουσιάσει μία συλλογή από 10 φωτογραφίες ή σκίτσα από την ιστορία του επίπλου.
- Να καταλαβαίνει τη σημασία της οικονομίας ξύλου και χαρτιού για την ισορροπία της φύσης.
- Να μπορεί να διαβάσει το σχέδιο μιας απλής ξυλουργικής. κατασκευής.
Υδραυλικού
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει τον κύκλο του νερού στη φύση και τη σημασία που έχει η οικονομία του νερού.
- Να γνωρίζει πώς φτάνει το νερό στο σπίτι και πώς φιλτράρεται για να γίνει πόσιμο.
- Να μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά το Γαλλικό κλειδί (κάβουρα) για να συνδέσει ή να αποσυνδέσει δύο σωλήνες.
- Να ξέρει τι πρέπει να αποφεύγει για να μη βουλώνουν τα υδραυλικά του σπιτιού.
- Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά διάφορους τύπους βρυσών και βανών και να ξέρει να κλείνει τον 'γενικό' του νερού.
- Να ξέρει να διαβάζει τις ενδείξεις του μετρητή.
- Να γνωρίζει τη βασική λειτουργία της κεντρικής θέρμανσης (καλοριφέρ) και να μπορεί να κλείνει και να ανοίγει τα θερμαντικά σώματα.
- Να μπορεί να βοηθά αποτελεσματικά στο πότισμά αγρών και κήπων απομονώνοντας και τροφοδοτώντας σωλήνες ποτίσματος.
Ηλεκτρολόγου
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει τι είναι o ηλεκτρισμός και μερικές εφαρμογές του (ιστορία και πράξη).
- Να μπορεί να χρησιμοποιεί σωστά όλες τις ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού.
- Να γνωρίζει τους κινδύνους από ηλεκτροπληξία και τις στοιχειώδεις A' Βοήθειες.
- Να ξέρει:
- πώς κλείνει o γενικός διακόπτης στο σπίτι και στη φωλιά, πώς αλλάζουμε μια κομμένη ασφάλεια ή πώς επαναφέρουμε το ρεύμα σε πίνακα με αυτόματη ασφάλεια.
- να αλλάζει μία κομμένη λάμπα.
- να αλλάζει μπαταρίες σε 3 συσκευές που δουλεύουν με μπαταρίες.
- να χρησιμοποιεί σωστά τη μονωτική ταινία συνδέοντας δύο καλώδια μη ηλεκτροφόρα.
- Να φτιάξει με μικρά λαμπάκια, καλώδιο, μπαταρία και διακόπτη ένα οπτικό τηλέγραφο.
- Να ξέρει να συνδέει ένα «φις» σε καλώδιο.
- Να ξέρει να βάζει διακόπτη σε καλώδιο πορτατίφ.
- Να ξέρει πώς παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα, πώς φτάνει στο σπίτι μας και τη σημασία που έχει η οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας.
- Να ξέρει να διαβάζει την ένδειξη του μετρητή της ΔΕΗ.
- Να ξέρει να συναρμολογεί ένα μικρό «κιτ» του εμπορίου (ραδ. σταθμό, πομπό, led φωτορυθμικού).
Ελαιοχρωματιστή
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να ξέρει τους διάφορους τύπους χρωμάτων και σε τί χρησιμεύει o καθένας.
- Να μπορεί να χρησιμοποιεί σωστά:
- το πινέλο
- βούρτσα ασβέστη
- ρολό πλαστικού
και να τα διατηρεί καθαρά μετά από κάθε χρήση ξέροντας τι διαλυτικό χρειάζεται για κάθε χρώμα.
- Να ξέρει να προετοιμάζει σωστά για βάψιμο μία ξύλινη ή μεταλλική επιφάνεια (καθάρισμα, τρίψιμο με γυαλόχαρτο, αστάρωμα, στοκάρισμα, μινιάρισμα κλπ).
- Να βάψει σωστά 2 από τα παρακάτω: α. μία επιφάνεια με πλαστικό β. ένα ξύλινο έπιπλο με λαδομπογιά, γ. το ταβάνι της φωλιάς με ασβέστη δ. κάποιο χώρο στην κατασκήνωση.
- Να γνωρίζει τα διάφορα είδη βερνικιών και να μπορεί να φρεσκάρει ένα λουστραρισμένο έπιπλο.
- Να ξέρει πώς να φτιάξει με ανάμειξη βασικών χρωμάτων διάφορες αποχρώσεις.
- Να μπορεί να εκτιμήσει την ποσότητα χρώματος που θα χρειαστεί για το βάψιμο μίας συγκεκριμένης επιφάνειας.
Κεραμικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία της αγγειοπλαστικής και να παρουσιάσει μία σειρά από 5 φωτογραφίες έργων αγγειοπλαστικής.
- Να ξέρει πώς γίνεται ένα πήλινο αντικείμενο και πόσες φάσεις χρειάζονται.
- Να επισκεφθεί ένα εργαστήριο αγγειοπλαστικής.
- Να φτιάξει με πηλό ένα απλό αντικείμενο, να το διακοσμήσει και να το δώσει να ψηθεί σε ειδικό φούρνο.
- Να ζωγραφίσει πάνω σε ένα πήλινο αντικείμενο και να γνωρίζει τα κατάλληλα χρώματα για κεραμικά.
- Να γνωρίζει το κατάλληλο χώμα για πηλό.
- Να γνωρίζει μερικές παραδοσιακές φόρμες (ακροκέραμα, τσουκάλια πήλινα, κανάτια Αιγινίτικα κλπ).
Γλυπτικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει λίγα πράγματα από την ιστορία της γλυπτικής στην Πατρίδα μας.
- Να παρουσιάσει συλλογή από 10 φωτογραφίες διάσημων γλυπτικών έργων και να γνωρίζει ποιος τα έφτιαξε.
- Να γνωρίζει 4 αρχαίους, 4 νεοέλληνες και 2 ξένους γλύπτες και ένα τουλάχιστον έργο τους.
- Να γνωρίζει τα βασικά είδη και τεχνικές γλυπτικής και τα κυριότερα εργαλεία γλυπτικής.
- Να μπορεί να εξηγήσει τις προσωπικές του εκτιμήσεις για ένα γλυπτό.
- Να φτιάξει 3 τουλάχιστον απλά γλυπτά από μαλακό υλικό (γύψο, ξύλο, πλαστελίνη, πηλό κλπ).
- Να έχει επισκεφθεί μία τουλάχιστον έκθεση γλυπτικής.
Ζωγραφικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
- Να ξέρει λίγα για την ιστορία της ζωγραφικής.
- Να παρουσιάσει συλλογή φωτογραφιών από 10 ζωγραφικούς πίνακες.
- Να γνωρίζει 5 Έλληνες και 5 ξένους διάσημους ζωγράφους και 5 γνωστούς πίνακες.
- Να ξέρει τα χρώματα (βασικά και δευτερεύοντα) και πώς μπορούν να παραχθούν από συνδυασμό άλλων χρωμάτων.
- Να διατηρεί στη σωστή κατάσταση τα χρώματα και τα πινέλα του.
- Να ζωγραφίσει ένα απλό πίνακα με οποιοδήποτε θέμα για την Αγέλη ή το σπίτι του.
- Να σκιτσάρει σε χαρτί:
- ένα πρόσωπο
- ένα δένδρο ή φυτό
- ένα σπίτι.
- Να έχει πάει σε μία τουλάχιστον έκθεση ζωγραφικής ή πινακοθήκη και να μπορεί να περιγράψει γιατί του άρεσε ένας πίνακας.
- Να μπορεί να αναγνωρίσει 3 τεχνικές ζωγραφικής (π.χ. λάδι, παστέλ, ακουαρέλα κλπ).
Σκιτσογράφου
Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
- Να ασχολείται με ένα είδος σχεδίου (γραμμικό ή ελεύθερο) προσαρμοσμένο στην παιδική ηλικία.
- Να γνωρίζει να χειρίζεται το μολύβι, την ξύστρα, τη γόμα καλά και να ξέρει τι νούμερο μολύβι χρειάζεται για κάθε σχέδιο.
- Να ξέρει τα διάφορα είδη χαρτιών σχεδίου, τη χρήση της σινικής μελάνης ή του κάρβουνου.
- Να μπορεί να σκιτσάρει ένα κτίριο, ένα αντικείμενο ή ένα πρόσωπο.
- Να παρουσιάσει μία μικρή έκθεση με σκίτσα στην Αγέλη ή σε κάποια εκδήλωση μαζί με άλλους συνομηλίκους του.
- Να γνωρίζει 3 σκιτσογράφους ή γελοιογράφους και να ξεχωρίζει τα έργα τους από την τεχνοτροπία τους.
Καραγκιοζοπαίχτη
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει λίγα πράγματα για την ιστορία του θεάτρου σκιών και τα κυριότερα πρόσωπά του.
- Να γνωρίζει να φτιάχνει φιγούρες του θεάτρου σκιών.
- Να γνωρίζει 3 γνωστούς καραγκιοζοπαίχτες.
- Να συντονίσει ένα μικρό σκετς θεάτρου σκιών, στήνοντας μπερντέ και χρησιμοποιώντας φιγούρες.
- Να μιμείται τις φωνές 3 ηρώων του Καραγκιόζη και να τραγουδά τα τραγούδια τους.
- Να γνωρίζει 4 έργα Καραγκιόζη και να μπορεί να τα διηγείται.
Κουκλοθέατρου
Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
- Να φτιάξει 4 κούκλες για κουκλοθέατρο.
- Να προετοιμάσει και να παρουσιάσει με αυτές μία ιστορία στην Αγέλη, με τη βοήθεια Λυκόπουλων.
- Να γνωρίζει 3 γνωστούς ήρωες του κουκλοθέατρου στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι δημιουργοί τους.
- Να ξέρει να χρησιμοποιεί το μαγνητόφωνο, τα φώτα, τα σκηνικά.
- Να ξέρει 4 έργα Κουκλοθέατρου και να μπορεί να τα διηγείται.
Παιχνιδά
Να μπορεί να πραγματοποιεί 2 από τα παρακάτω:
- Να πραγματοποιεί το A ή το B.
(Α) να φτιάξει με οποιοδήποτε υλικό ένα παιχνίδι.
- να φτιάξει σε χαρτόνι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
- να επισκευάσει ένα παιχνίδι.
(Β) να συναρμολογήσει ένα μοντέλο από κουτί.
- Να ξέρει πώς παίζονται 5 επιτραπέζια παιχνίδια και να μπορεί να τα εξηγήσει και στα υπόλοιπα Λυκόπουλα της εξάδας του.
- Να τακτοποιεί στην Αγέλη ή στο δωμάτιό του τα παιχνίδια.
Τυπογράφου
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει την ιστορία της τυπογραφίας.
- Να γνωρίζει πόσα είδη τυπογραφίας και εκτύπωσης έχουμε και να τα ξεχωρίζει.
- Να φτιάξει στάμπες χρησιμοποιώντας απλά υλικά, όπως φελλό, πατάτες κλπ. και να γράψει μία λέξη 5 τουλάχιστον γραμμάτων.
- Να κάνει συλλογή με 5 διαφορετικούς τύπους 'γραμμάτων' κομμένα από περιοδικά και εφημερίδες.
- Να ξέρει τη σειρά εργασιών εκτύπωσης για μία εφημερίδα ή ένα βιβλίο.
- Να γνωρίζει τη χρήση των αυτοκόλλητων γραμμάτων και να μπορεί να ετοιμάσει τη μακέτα μίας πρόσκλησης, μίας διαφήμισης κλπ. (χωρίς χρήση Η/Υ).
- Να μπορεί να ετοιμάσει τη διάταξη και την παρουσίαση της ύλης μίας μονοσέλιδης εφημερίδας που θα εκδώσει η εξάδα του και να συντονίσει την προετοιμασία της.
- Να γνωρίζει τί θα πει τυπογραφικό στοιχείο, στοιχειοθέτηση, κλισέ, φωτοσύνθεση.
Ζαχαροπλαστικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί ένα οδηγό ζαχαροπλαστικής.
- Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τον εξοπλισμό της κουζίνας του σπιτιού του (κίνδυνοι).
- Να γνωρίζει τους διάφορους τύπους αλευριού για γλυκά, τί είναι το baking powder και σε τί χρησιμεύει, τί είναι η μαγιά, η σόδα, η βανίλια, η σαντιγί.
- Να φτιάξει μία κρέμα ή μία φρουί ζελέ ή ένα ρυζόγαλο.
- Να κάνει με τη βοήθεια της μητέρας του κάποιο γλύκισμα.
- Να βρει 3 σχετικά εύκολες συνταγές για γλυκά κατά προτίμηση παραδοσιακά.
- Να γαρνίρει μία τούρτα ή ανάλογο γλυκό με σαντιγί, κερασάκια κλπ.
- Να ξέρει το βασικό τρόπο παρασκευής γλυκών του κουταλιού και να μπορεί να ξεχωρίζει 5 από αυτά.
- Να ξέρει να αραιώνει και να ετοιμάζει λεμονάδες, πορτοκαλάδες, βυσσινάδες κλπ από συμπυκνωμένους χυμούς.
- Να μπορεί να «ανοίξει» φύλλο με τη βοήθεια της μητέρας του.
- Να μπορεί να χωρίζει το ασπράδι από τον κρόκο του αβγού και να χτυπάει αβγά.
Μαγειρικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί έναν οδηγό μαγειρικής.
- Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά την κουζίνα που έχει στο σπίτι του γνωρίζοντας τους κινδύνους της.
- Να ξέρει σε τί χρησιμεύουν τα διάφορα μαγειρικά σκεύη και οι αντίστοιχες συσκευές (μίξερ κλπ).
- Να ξέρει να φτιάχνει καφέ, τσάι ή κάποιο άλλο ρόφημα.
- Να βράζει ή να τηγανίζει ένα αβγό.
- Να φτιάξει ένα απλό φαγητό (μακαρόνια, πιλάφι, μπιφτέκια κλπ).
- Να γνωρίζει τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής και να κάνει μία σαλάτα ή μία φρουτοσαλάτα.
- Να απαριθμήσει 5 παραδοσιακά ελληνικά φαγητά ή γλυκά.
- Να βοηθήσει τη μητέρα του στην παρασκευή ενός δύσκολου φαγητού.
- Να βοηθήσει στην προετοιμασία πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού φαγητού στην κατασκήνωση.
- Να μπορεί να υπολογίσει χοντρικά τις ποσότητες υλικών που χρειάζονται για την ετοιμασία ενός φαγητού.
Υφαντικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
- Να ξέρει τί είναι ο αργαλειός και πώς λειτουργεί.
- Να παρουσιάσει μία σειρά από 5 φωτογραφίες σχετικές με την υφαντική και να ξέρει λίγα πράγματα για την ιστορία της τέχνης αυτής.
- Να υφάνει σε μικρό αυτοσχέδιο ή κανονικό αργαλειό ένα απλό υφαντό.
- Να σχεδιάσει 3 παραδοσιακά μοτίβα υφαντών.
- Να ξέρει ποια είναι τα βασικά υλικά υφαντουργίας.
Πλεκτικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει τα διάφορα είδη βελονών και σε τί χρησιμεύουν.
- Να ξέρει να ρίχνει και να κλείνει πόντους.
- Να πλέκει λάστιχο ή κάποια άλλη πλέξη.
- Να πλέξει κάτι απλό (κασκόλ).
- Να ξέρει πώς προστατεύουν τα μάλλινα από το σκόρο.
- Να γνωρίζει από πού παίρνουμε το μαλλί και ποιά κατεργασία υφίσταται ώσπου να το χρησιμοποιήσουμε.
- Να μπορεί να τυλίξει κουβάρι από κούκλα.
- Να ξέρει να ξηλώσει ένα πλεκτό και να τυλίξει το νήμα.
- Να μπορεί να υπολογίσει πόσο μαλλί χρειάζεται για ένα συγκεκριμένο πλεκτό.
Καλαθοπλεκτικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 2 από τα παρακάτω: (το Νο 2 οπωσδήποτε)
- Να μπορεί να υπολογίσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για μία πλεκτική.
- Να ξέρει να διαλέγει στη φύση τα υλικά που του χρειάζονται και να μπορεί να κάνει δύο από τα παρακάτω:
- να πλέξει ένα καλάθι από καλάμι, λυγαριά ή άλλο υλικό.
- να πλέξει από ψάθα ή χόρτο κάτι χρήσιμο.
- να πλέξει με λουρίδες δέρματος ή ύφασμα κάτι χρήσιμο
- να πλέξει δίχτυ από σπάγκο ή άλλο υλικό και να τοποθετήσει μέσα μπάλα ή άλλα υλικά.
- Να σκιτσάρει ή να φέρει φωτογραφίες με 5 αντικείμενα πλεκτά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.
Κεντήματος
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει λίγα για τα παραδοσιακά κεντήματα. Να παρουσιάσει 5 σκίτσα και 5 φωτογραφίες με παραδοσιακά μοτίβα κεντήματος.
- Να γνωρίζει τί χρειάζεται για να κεντήσει και να ετοιμάσει ένα κουτί ή καλάθι με όλα όσα χρειάζονται για το κέντημα.
- Να ξέρει 3 είδη βελονιάς.
- Να φτιάξει ένα απλό κέντημα με οποιονδήποτε τρόπο, θέλει.
- Να επισκεφθεί ένα Μουσείο Λαϊκής Τέχνης.
- Να μπορεί να ξεσηκώσει ένα απλό σχέδιο κεντήματος.
- Να μπορεί να υπολογίσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για ένα κέντημα.
Ραπτικής
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να ετοιμάσει κουτί με είδη ραπτικής.
- Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τη βελόνα και την κλωστή.
- Να ξέρει να ράβει:
- ένα σήμα στη στολή του
- ένα κουμπί
- να κάνει στρίφωμα
- Να μαντάρει σωστά μία κάλτσα.
- Να γνωρίζει 3 μεγάλους μαιτρ της ραπτικής και να παρουσιάσει 5 φωτογραφίες με μοντέλα γνωστών ραπτών ή να σχεδιάσει με χρώματα πώς θα ήθελε να είναι η στολή του.
- Να μπορεί να γαζώσει μικρό μήκος σε ύφασμα χωρίς να «μασάει» την κλωστή, να παίρνει τα μέτρα και να ξέρει τί είναι το πατρόν.
- Να φτιάξει ένα πατρόν για ένα κοντό παντελόνι με εφημερίδες.
Διακοσμητή
Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
- Να γνωρίζει να στολίσει ένα βάζο με λουλούδια.
- Να γνωρίζει τους κλασικούς συνδυασμούς χρωμάτων.
- Να αξιολογεί σωστά τη διακόσμηση ενός χώρου.
- Να φτιάξει ένα σχέδιο για τη διακόσμηση της Αγέλης στην περίοδο ενός Μηνιαίου Θέματος λέγοντας 5 απλές ιδέες διακόσμησης.
- Να φτιάξει ένα διακοσμητικό για την Αγέλη.
- Να παρουσιάσει συλλογή από 5 φωτογραφίες με θέμα τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων.
- Να γνωρίζει 5 διαφορετικά υλικά που συντελούν στη διαμόρφωση ενός χώρου (χρώματα, ταπετσαρίες, μακέτες, φωτιστικά, έπιπλα κλπ).
- Να βοηθά στη διακόσμηση της Αγέλης.
- Να του έχουν αναγνωριστεί και 2 άλλες ερασιτεχνικές ασχολίες στις τεχνικές δεξιότητες.
Φωτογράφου
Να μπορεί να πραγματοποιεί τα παρακάτω:
- Να φροντίζει σωστά τη φωτογραφική του μηχανή ή να προσέχει και να σέβεται αυτή που δανείζεται.
- Με φωτογραφική μηχανή δική του ή της αγέλης και σε συνεργασία με τον Ακέλα του να φωτογραφίσει για ένα χρονικό διάστημα τις δραστηριότητες της Αγέλης του.
- Να γνωρίζει λίγες βασικές πληροφορίες γύρω από την ιστορία της φωτογραφίας.
- Να ξέρει τα μέρη μιας φωτογραφικής μηχανής.
- Να ξέρει να τοποθετεί αλλά και να αλλάζει το φιλμ σε μια φωτογραφική μηχανή (σε αναλογική μηχανή) ή να μεταφέρει τις φωτογραφίες σε pc ή σε φωτογραφείο για εκτύπωση (για ψηφιακή μηχανή)
- Να οργανώσει το φωτογραφικό άλμπουμ της αγέλης του.
- Να κάνει μία έκθεση στην αγέλη του με φωτογραφίες του π.χ. από τις διακοπές του.
- Να γνωρίζει λίγα για το πώς φωτογραφίζουμε και για το τί πρέπει να προσέχουμε.
Αερομοντελιστή
Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
- Να ξέρει ποια εργαλεία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός Αερομοντέλου (ιπτάμενου).
- Να φτιάξει ένα Αερομοντέλο από ΒΑLSΑ. (Από αυτά που είναι εγκεκριμένα από την Εφορεία A/Π, για τον Κλάδο Λυκοπούλων).
- Να συναρμολογήσει και να βάλει στη γωνία της εξάδας του, ένα πλαστικό Αερομοντέλο.
- Να ξέρει τα κυριότερα μέρη ενός Αεροσκάφους.
- Να γνωρίζει πώς λειτουργούν τα κινητά μέρη ενός Αεροσκάφους (πηδάλια).
- Να κατονομάζει τους τύπους των ιπτάμενων Αερομοντέλων.
- Να μπορεί να διαβάσει σχέδιο κατασκευής Αερομοντέλων.