Ενήλικο Στέλεχος

Πνευματική Καλλιέργεια

book_lykopoula043

Πνευματική Καλλιέργεια

 

1.  ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΥ

17.  ΣΥΛΛΕΚΤΗ

2.  ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

18.  ΑΦΗΓΗΤΗ

3.  ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ

19.  ΦΙΛΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ

4.  ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

20.  ΦΙΛΟΥ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ

5.  ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

21.  ΗΘΟΠΟΙΟΥ

6.  ΦΙΛΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

22.  ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ

7.  ΦΙΛΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

23.  ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

8.  ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

24.  ΦΙΛΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

9.  ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

25.  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

10. ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ

26.  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΑΣΧΑ

11.  ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ

27.  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

12.  ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ

28.  ΓΝΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

13.  ΣΩΣΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

29.  ΦΙΛΟΥ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

14.  ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ

30.  ΕΙΔΙΚΗ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΣΧΟΛΙΑ

15.  ΚΑΛΟΥ ΣΥΖΗΤΗΤΗ

31.  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

16.  ΜΟΥΣΙΚΟΥ

 

Φιλότεχνου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να ενδιαφέρεται γενικά για τις τέχνες και να γνωρίζει λίγα από την ιστορία τριών από αυτές.
  2. Να κάνει μία συλλογή από 20 φωτογραφίες που να αναφέρονται σε τρεις τουλάχιστον διαφορετικές τέχνες.
  3. Να γνωρίζει 10 Έλληνες και 10 ξένους διάσημους καλλιτέχνες διαφορετικών τεχνών.
  4. Να επισκεφθεί δύο τουλάχιστον Μουσεία ή Εκθέσεις που να έχουν σχέση με τρεις τουλάχιστον διαφορετικές τέχνες.
  5. Να μπορεί να ξεναγήσει την Αγέλη σε ένα Μουσείο τέχνης.
  6. Να έχει στη βιβλιοθήκη του βιβλία που να αναφέρονται σε δύο τουλάχιστον διαφορετικές τέχνες.

 

Φίλου της λογοτεχνίας

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να έχει διαβάσει 6 τουλάχιστον παιδικά βιβλία και να μπορεί να πει με δύο λόγια την υπόθεσή τους. (να περιλαμβάνεται και η ιστορία του Μόγλη).
  2. Να μπορεί να συγκρίνει 2 από αυτά μεταξύ τους ως προς το θέμα, τη δράση, το μήνυμα.
  3. Να ξέρει λίγα βιογραφικά στοιχεία για τους συγγραφείς των 6 βιβλίων.
  4. Να μπορεί να διηγηθεί στην Αγέλη μία ιστορία, όμορφα και παραστατικά.
  5. Να γνωρίζει την ιστορία του βιβλίου.
  6. Να περιποιείται τα βιβλία στο σπίτι του και στη βιβλιοθήκη της Αγέλης.
  7. Να μπορεί να χρησιμοποιήσει μία βιβλιοθήκη για ανεύρεση μίας πληροφορίας ή να έχει επισκεφθεί Δημόσια Βιβλιοθήκη.
  8. Να έχει δει μια Έκθεση Βιβλίου ή σε ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο να έχει αγοράσει ένα βιβλίο της εκλογής του.

 

Φίλου της Ποίησης

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει 3 Έλληνες και 1 ξένο ποιητή και τα σημαντικότερα έργα τους.
  2. Να γνωρίζει ποιος είναι ο Εθνικός μας Ποιητής, τα σπουδαιότερα έργα του και τον Εθνικό μας Ύμνο.
  3. Να γνωρίζει τι είναι στίχος, τι στροφή, τι ομοιοκαταληξία και τι ελεύθερος στίχος.
  4. Να ετοιμάσει ένα ομοιόμορφα διακοσμημένο λεύκωμα με ποιήματα που του αρέσουν.
  5. Να απαγγείλει σωστά 3 ποιήματα (διαβάζοντας ή από στήθους) ενός Έλληνα ποιητή που θα διαλέξει και να εξηγήσει γιατί του αρέσουν.
  6. Να γνωρίζει 3 τραγούδια Ελλήνων συνθετών σε στίχους γνωστών ποιητών.
  7. Να κάνει ένα από τα παρακάτω:
  • να γράψει ένα απλό ποίημα με δύο τουλάχιστον στροφές.
  • να βάλει δικούς του στίχους σε ένα γνωστό Λυκοπουλικό ή άλλο τραγούδι.
  • να κάνει πεζό ένα ποίημα.
  1. Να έχει στη βιβλιοθήκη του 3-4 ποιητικές συλλογές.

 

Φίλου της Μουσικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να μπορεί να ξεχωρίζει 2 τουλάχιστον έργα από
  • κλασσική μουσική,
  • δημοτική,
  • λαϊκή,
  • σύγχρονη ελληνική,
  • μοντέρνα.
  1. Να έχει παρακολουθήσει ζωντανή ή από Ραδιόφωνο ή Τηλεόραση μια συναυλία και να πει τις εντυπώσεις του.
  2. Να διαλέξει 2 συνθέτες (1 Έλληνα και 1 ξένο) και το έργο τους, παρουσιάζοντας στην Αγέλη μερικά έργα τους με τη βοήθεια μαγνητοφώνου.
  3. Να γνωρίζει τα ονόματα 3 συνθετών κλασσικής μουσικής και 3 Ελλήνων συνθετών.
  4. Να ξέρει πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο και το cd player.
  5. Να φτιάξει ένα καλλιτέχνημα εμπνευσμένο από ένα τραγούδι.
  6. Να γνωρίζει τα ονόματα 5 Ελλήνων και 3 ξένων τραγουδιστών.

 

Φίλου της Ραδιοφωνίας - Τηλεόρασης

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να μπορεί να βρει στο ραδιόφωνο όλους τους ελληνικούς σταθμούς που ακούγονται στην εστία του και τα κανάλια της Τηλεόρασης.
  2. Να μπορεί να κάνει με τη βοήθεια περιοδικού προγραμμάτων εκπομπών, μια επιλογή από Ραδιοφωνικές και Τηλεοπτικές εκπομπές κατάλληλες για παιδιά, που θα κρεμά για 4 βδομάδες στον πίνακα ανακοινώσεων της Αγέλης.
  3. Να κριτικάρει μια εκπομπή.
  4. Να γνωρίζει 3 Ραδιοφωνικές και 3 Τηλεοπτικές εκπομπές.
  • Επιμορφωτικές
  • Ψυχαγωγικές
  • Αθλητικές
  1. Να γνωρίζει πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο και η τηλεόραση.
  2. Να μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση τους διάφορους καταλόγους ή τα περιοδικά προγραμμάτων.
  3. Να συμμετάσχει σε μία ραδιοφωνική ή τηλεοπτική εκπομπή.

 

Φίλου του Θεάτρου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να έχει παρακολουθήσει 3 τουλάχιστον Θεατρικά έργα (ζωντανά ή στην τηλεόραση) και να μπορεί να πει με λίγα λόγια την υπόθεσή τους.
  2. Να γνωρίζει μερικά για την ιστορία του Θεάτρου στην Ελλάδα (από την αρχαία εποχή ως σήμερα)
  3. Να γνωρίζει πόσα είδη θεατρικών έργων έχουμε και ποια είναι η διαφορά τους.
  4. Να αναγνωρίζει από φωτογραφίες 3 Έλληνες ηθοποιούς άνδρες και 3 γυναίκες (του Θεάτρου).
  5. Να γνωρίζει 3 γνωστούς σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς.
  6. Να γνωρίζει τη διαδικασία προετοιμασίας Θεατρικού έργου.
  7. Να γράψει ένα σκετς για την εξάδα του το οποίο και να σκηνοθετήσει.
  8. Να μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση τη στήλη των εφημερίδων για τα θέατρα.
  9. Να μπορεί να κάνει, με τη βοήθεια της σχετικής στήλης των εφημερίδων, μία επιλογή Θεατρικών παραστάσεων κατάλληλων για παιδιά.

 

Φίλου του Κινηματογράφου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να έχει παρακολουθήσει 3 τουλάχιστον κινηματογραφικά έργα και να μπορεί να λέει γι' αυτά τη γνώμη του.
  2. Να γνωρίζει μερικά σχετικά με την ιστορία του κινηματογράφου.
  3. Να γνωρίζει πόσα είδη ταινιών (θέματα) υπάρχουν.
  4. Να αναγνωρίζει 6 Έλληνες και 3 ξένους ηθοποιούς.
  5. Να αναγνωρίζει 3 Έλληνες και 3 ξένους σκηνοθέτες ή 3 μεγάλες εταιρείες παραγωγής.
  6. Να γνωρίζει ποια είναι τα συστατικά στοιχεία για να γυριστεί ένα έργο (π.χ. σκηνοθέτης, ηθοποιοί, σκηνογράφος, ηχολήπτης, κοστούμια, κ.λ.π.).
  7. Να γράψει ένα σενάριο από τη ζωή της Αγέλης που Θα γυρίσει σε VIDEO με έξοδα της Αγέλης (1 κασέτα).
  8. Να μπορεί να κάνει, με τη βοήθεια της σχετικής στήλης των εφημερίδων, μία επιλογή ταινιών κατάλληλων για παιδιά.
  9. Να μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση τη στήλη των εφημερίδων για τους κινηματογράφους και να βρίσκει τι έργο παίζουν οι γειτονικοί κινηματογράφοι.

 

Ξένων Γλωσσών

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να έχει παρακολουθήσει για 2 χρόνια τουλάχιστον μαθήματα σε μία ξένη γλώσσα.
  2. Να μπορεί να δώσει μερικές απλές πληροφορίες σε κάποιον ξένο.
  3. Να γνωρίζει μερικές λέξεις ευγένειας (χαιρετισμού η ευχαριστίας) σε 3 γλώσσες.
  4. Να ξέρει ποιες είναι οι διεθνείς γλώσσες και σε ποιες περιπτώσεις τις μιλούν.
  5. Να γνωρίζει πώς λένε τα Λυκόπουλα σε 3 ξένες γλώσσες.
  6. Να μπορεί να μεταφράσει στα ελληνικά από μία ξένη γλώσσα, ένα απλό κείμενο

 

Παγκόσμιων γνώσεων

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τα νομίσματα και τις σημαίες 10 χωρών.
  2. Να γνωρίζει τα κυριότερα γεγονότα της Ιστορίας 2 ξένων χωρών.
  3. Να αλληλογραφεί με ένα παιδί από άλλη χώρα.
  4. Να παρουσιάσει ένα παραδοσιακό έθιμο μίας χώρας.
  5. Να γνωρίζει τη Γεωγραφία της Ευρώπης.
  6. Να γνωρίζει 10 χώρες του κόσμου που υπάρχουν Πρόσκοποι.
  7. Να γνωρίζει 5 μεγάλους ποταμούς, 5 μεγάλες λίμνες, 5 μεγάλα βουνά της Γης, τους ωκεανούς και τις ηπείρους.
  8. Να γνωρίζει 3 μεγάλα παγκόσμια προβλήματα και να προτείνει λύσεις.

 

Ιστορικού

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω: (το Νο 1 οπωσδήποτε).

  1. Να γνωρίζει τις κυριότερες ιστορικές περιόδους της ανθρωπότητας.
  2. Να παρουσιάσει ένα λεύκωμα με Θέμα την Ιστορία μίας χώρας, με φωτογραφίες, κείμενα η σχέδια.
  3. Να παρουσιάσει με την εξάδα του ένα σκετς βασισμένο σε κάποιο ιστορικό γεγονός (διάρκειας 5 λεπτών τουλάχιστον).
  4. Να ξέρει πού Θα ανατρέξει για ιστορικά στοιχεία παρουσιάζοντας στην Αγέλη την ιστορία της Περιοχής που θα γίνει η κατασκήνωση της Αγέλης.
  5. Να έχει στη βιβλιοθήκη του ιστορικά βιβλία και να έχει επισκεφθεί 2 Μουσεία ιστορίας.
  6. Να γνωρίζει 5 μεγάλους ιστορικούς συγγραφείς της Πατρίδας μας.

 

Γνωριμίας με την πατρίδα

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω: (σε γενικές γραμμές).

  1. Να γνωρίζει την ιστορία του τόπου του.
  2. Να ψάλλει σωστά τον Εθνικό Ύμνο και να ξέρει ποιος έγραψε τους στίχους και ποιος τη μουσική.
  3. Να ζωγραφίσει σωστά την Ελληνική Σημαία.
  4. Να ξέρει τι παράγει ο τόπος μας, τι πληθυσμό έχει και ποιες οι κύριες ασχολίες του.
  5. Να ζωγραφίσει το χάρτη της Ελλάδας κολλώντας επάνω 5 φωτογραφίες από διάφορα μέρη του τόπου, στις αντίστοιχες θέσεις.
  6. Να ξέρει 5 διάσημους δημιουργούς Έλληνες από όλες τις μορφές τέχνης.
  7. Να έχει επισκεφθεί ένα Μουσείο.
  8. Να ξέρει να τοποθετεί στο χάρτη 5 μεγάλα ποτάμια, 7 μεγάλα βουνά και 10 μεγάλες πόλεις της πατρίδας μας.

 

Αρχαιολόγου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να έχει επισκεφθεί το πλησιέστερο αρχαιολογικό Μουσείο ή χώρο της περιοχής του και να είναι σε Θέση να ξεναγήσει την Αγέλη σε αυτό.
  2. Να γνωρίζει πώς συμπεριφέρονται σ' ένα Μουσείο ή έναν αρχαιολογικό χώρο.
  3. Να γνωρίζει τι κάνουμε όταν βρούμε ένα αρχαίο και ποιες υπηρεσίες ασχολούνται μ' αυτά.
  4. Να γνωρίζει πώς γίνονται οι ανασκαφές και 3 διάσημους αρχαιολόγους Έλληνες ή ξένους.
  5. Να γνωρίζει 3 περίφημους αρχαιολογικούς χώρους (2 ελληνικούς και 1 ξένο) και να παρουσιάσει μία συλλογή φωτογραφιών κατάλληλα σχολιασμένων, που να αναφέρονται στους χώρους αυτούς.
  6. Να γνωρίζει 5 περίφημα Μουσεία ελληνικά και ξένα.
  7. Να σκιτσάρει ένα αρχαιολογικό μνημείο που επισκέφθηκε.

 

Σωστού Μαθητή

(Σε συνεργασία με το σχολείο)

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να συμμετέχει ενεργά στις συζητήσεις της τάξης.
  2. Να είναι φίλος με τους συμμαθητές του.
  3. Να προσαρμόζεται εύκολα.
  4. Να έχει σύμμετρη και ικανοποιητική απόδοση στα μαθήματα.
  5. Να έχει τη δυνατότητα πολύπλευρης εξέτασης των Θεμάτων.
  6. Να μπορεί να εξετάζει, να ερευνά, να προτείνει λύσεις, να δέχεται τις απόψεις των άλλων για συζήτηση, να συγκρίνει, να απορρίπτει δικαιολογώντας την άποψή του, να κατανοεί και να προβληματίζεται.
  7. Να επιδιώκει τη βελτίωσή του.
  8. Να είναι τακτικός στην τήρηση των τετραδίων και των βιβλίων του.
  9. Να μπορεί να ξεχωρίζει πότε είναι ώρα για δουλειά και πότε για παιχνίδι.

 

Παρατηρητή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να βρίσκει 8 από 10 μυρωδιές.
  2. Να βρίσκει 8 από 10 ήχους.
  3. Να βρίσκει 5 από 8 γεύσεις.
  4. Να βρίσκει με την αφή 8 από 10 αντικείμενα.
  5. Να περιγράψει ένα χώρο αφού τον παρατηρήσει καλά για 5 λεπτά (με πάνω από σε 2 λεπτά.
  6. Να οργανώσει ένα παιχνίδι ΚΙΜ στην Αγέλη.
  7. Να αναγνωρίσει: 6 ζώα, 6 λουλούδια, 6 δένδρα, 6 πουλιά, 6 ψάρια.
  8. Να αναγνωρίζει 3 αποτυπώματα ζώων ή πτηνών (σκύλου, γάτας, κότας, πάπιας κλπ.)
  9. Να γνωρίζει 5 τουλάχιστον ανιχνευτικά σημεία.

 

Καλού συζητητή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω: (το Νο 1 οπωσδήποτε).

  1. Να γνωρίζει και να τηρεί τους κανόνες μίας καλής συζήτησης.
  2. Να πάρει μέρος σε 3 συζητήσεις στην Αγέλη και να σημειώσει τα λάθη που έγιναν.
  3. Να διευθύνει 2 συζητήσεις 5' - 10' και να γράψει τα συμπεράσματά του.
  4. Να υποστηρίξει σε μία συζήτηση ένα Θέμα που του έχει δοθεί από πριν.

 

Μουσικού

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να παίζει ένα όργανο και να ξέρει σε ποια κατηγορία ανήκει.
  2. Να παίζει σε αυτό 2-3 μελωδίες εκ των οποίων η μία να είναι κάποιο Λυκοπουλικό ή Προσκοπικό τραγούδι.
  3. Να γνωρίζει 3 μεγάλους συνθέτες και το έργο τους.
  4. Να γνωρίζει 2-3 μεγάλους σολίστ του οργάνου που παίζει.
  5. Να αναγνωρίζει τον ήχο 5 οργάνων, να αναγνωρίζεί επίσης οπτικά 10.
  6. Να μπορεί να περιποιείται σωστά το όργανο.
  7. Να γνωρίζει τι είναι το πεντάγραμμο και πώς γράφονται σ' αυτό οι νότες και το σολφέζ.
  8. Να έχει βοηθήσει, παίζοντας ένα όργανο, σε μια γιορτή της Αγέλης ή τους Συστήματος (ή και σε πυρά).

 

Συλλέκτη

  1. Να παρουσιάσει μια πρωτότυπη και σωστά οργανωμένη συλλογή από οποιαδήποτε υλικά με 50 τουλάχιστον κομμάτια.
  2. Να μπορεί να εξηγήσει πού μπορεί κανείς να βρει αυτά τα υλικά και πού τα βρήκε εκείνος.
  3. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία των αντικειμένων που μαζεύει.
  4. Να προτείνει 3 Θέματα συλλογών για αντίστοιχα μηνιαία Θέματα, βοηθώντας την εξάδα του να τις πραγματοποιήσει.

 

Αφηγητή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να πει 3 ανέκδοτα στην Αγέλη με τρόπο διασκεδαστικό.
  2. Να διαβάσει ένα κείμενο 3-4 σελίδων κατά τρόπο ελκυστικό.
  3. Να περιγράψει με δικά του λόγια μια θεατρική ή κινηματογραφική ή τηλεοπτική παράσταση ή ένα βιβλίο (τουλ. 10').
  4. Να προετοιμάσει και να μιλήσει στην Αγέλη για ένα Θέμα (τουλάχιστον 5').
  5. Να γνωρίζει 3 ελληνικά και 1 ξένο αφήγημα κατάλληλο για παιδιά και να το αφηγείται.
  6. Να μαζέψει 10 ιστορίες από περιοδικά για τις ανάγκες του προγράμματός της Αγέλης και να βοηθήσει στην παρουσίασή τους.
  7. Να γνωρίζει 5 συγγραφείς και από 1 τουλάχιστον έργο τους.

 

Φίλου των παραμυθιών

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να μπορεί να διηγηθεί ένα παραμύθι.
  2. Να γνωρίζει σε ποιές κατηγορίες χωρίζονται τα παραμύθια και να μπορεί να τις αναλύσει με λίγα λόγια.
  3. Να παρουσιάσει στην Αγέλη μία συλλογή με παιδικά παραμύθια.
  4. Να γνωρίζει 5 συγγραφείς παραμυθιών Έλληνες ή ξένους και ένα έργο τους.
  5. Να μπορεί να φτιάξει ένα δικό του παραμύθι.
  6. Να μπορέσει να κατανοήσει και να εξηγήσει το νόημα ενός παραμυθιού.
  7. Σε συνεργασία με την εξάδα του, να παρουσιάσει ένα παραμύθι με τη μορφή σκετς.

 

Φίλου των κόμικς

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να παρουσιάσει στην Αγέλη, μία συλλογή από κόμικς.
  2. Να γνωρίζει ποιό ήταν το πρώτο κόμικ και λίγα λόγια για την ιστορία του.
  3. Να γνωρίζει έναν Έλληνα και ένα ξένο δημιουργό κόμικ και από ένα έργο τους.
  4. Να γνωρίζει 3 τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να προμηθευτεί ένα βιβλίο κόμικ.
  5. Να μπορεί να σχεδιάζει τον αγαπημένο του ήρωα κόμικ.
  6. Να γνωρίζει κάθε πότε κυκλοφορούν οι νέες εκδόσεις για 5 βιβλία κόμικ.
  7. Να γνωρίζει ποιες τηλεοπτικές σειρές κινουμένων σχεδίων ή κινηματογραφικές ταινίες, έχουν προέλθει από βιβλίο κόμικ.

 

Ηθοποιού

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να λάβει μέρος σε 3 σκετς της εξάδας του.
  2. Να μιμείται την κίνηση και τη φωνή 3 ζώων ή πουλιών.
  3. Να μιμείται ένα μωρό, ένα νέο και ένα γέρο άνθρωπο.
  4. Να ξέρει να μεταμφιεστεί κατάλληλα για δύο διαφορετικούς ρόλους.
  5. Να μπορεί να δείξει μία σκηνή από την ιστορία του Μόγλη μόνος του ή με τη βοήθεια άλλων Λυκοπούλων.
  6. Να έχει παρακολουθήσει μια θεατρική παράσταση.
  7. Να έχει συμμετάσχει σε μία θεατρική παράσταση του σχολείου του.
  8. Να έχει παρακολουθήσει εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού (του Δήμου του, κάποιου Μουσείου κ.λ.π.).
  9. Να του έχει αναγνωριστεί μια από τις παρακάτω ερασιτεχνικές απασχολήσεις: Αφηγητή, Φίλου του Θεάτρου, Φίλου του Κινηματογράφου, Φίλου της Ραδιοφωνίας - Τηλεόρασης ή Δημιουργικής Φαντασίας.

 

Τραγουδιστή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να τραγουδά σωστά τα τραγούδια της Αγέλης.
  2. Να τραγουδά σωστά 3 ελληνικά τραγούδια, από τα οποία το ένα να είναι δημοτικό.
  3. Να γνωρίζει 5 τραγουδιστές από όλα τα είδη του τραγουδιού (λαϊκό, δημοτικό, ελαφρό, όπερα, μοντέρνο).
  4. Να διευθύνει τραγούδια της Αγέλης.
  5. Να μετέχει στη χορωδία της Αγέλης (αν υπάρχει).
  6. Να «παρουσιάσει» στην Αγέλη ένα τραγούδι.
  7. Να τηρεί τετράδιο τραγουδιών.
  8. Να έχει συμμετάσχει στη χορωδία του σχολείου του (αν υπάρχει).
  9. Να έχει παρακολουθήσει εργαστήρια φωνητικής.

 

Φίλου της Λαϊκής Παράδοσης

Είναι προετοιμασία για την Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Να μπορεί να πραγματοποιεί 9 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τι είναι πολιτιστική κληρονομιά και γιατί πρέπει να τη σέβεται.
  2. Να παρουσιάσει συλλογή 10 αντικειμένων ή φωτογραφιών σχετικών με τη λαϊκή παράδοση.
  3. Να περιγράψει ένα παραδοσιακό πανηγύρι ή κάποια άλλη γιορτή όπως την έχει ζήσει ο ίδιος ή όπως του την περιέγραψε κάποιος παλαιότερος.
  4. Να κάνει ένα από τα παρακάτω:
  • να κεντήσει ένα μοτίβο.
  • να ζωγραφίσει ένα πήλινο.
  • να φτιάξει σε χαλκό κάτι παραδοσιακό.
  • να σκαλίσει κάτι σε ένα ξύλο ή να ζωγραφίσει πάνω σε αυτό.
  • να βρει και να εξηγήσει 10 παλιές παροιμίες.
  • να διηγηθεί 2 Θρύλους της περιοχής του.
  • να τραγουδά σωστά 2 δημοτικά τραγούδια.
  1. Να ζωγραφίσει την παραδοσιακή φορεσιά της περιοχής του.
  2. Να επισκεφθεί το τοπικό λαογραφικό Μουσείο.
  3. Να καταγράψει παραδοσιακά αντικείμενα που βρίσκονται στο σπίτι του και να μάθει σε τι χρησιμεύουν.
  4. Να κάνει ένα από τα παρακάτω:
  1. Να χορεύει έναν ελληνικό χορό.
  2. Να παρουσιάσει μία παράσταση με θέατρο σκιών (Καραγκιόζης).
  3. Να ξέρει 5 παραδοσιακά παιχνίδια και να παίζει σωστά στην Αγέλη 3 από αυτά.
  4. Να οργανώσει στη γειτονιά του μία παρέα και να παίξει με αυτή ένα παραδοσιακό παιχνίδι.

 

Φίλου Πνευματικών Παιγνιδιών

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω: (το No 1 οπωσδήποτε).

  1. Να γνωρίζει να παίζει 3 επιτραπέζια πνευματικά παιχνίδια (σκάκι, ντόμινο, ντάμα κλπ) με όλους τους κανόνες.
  2. Να εξηγήσει σε όσους ενδιαφέρονται πώς παίζεται κάποιο από αυτά.
  3. Να γνωρίζει την ιστορία ενός από αυτά.
  4. Να φτιάξει σε χαρτόνι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
  5. Να έχει λάβει μέρος σε σχετικό πρωτάθλημα της Αγέλης.

 

Δημιουργικής Φαντασίας

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:

  1. Να προτείνει 3 πρωτότυπες περιπέτειες για την Αγέλη σε αντίστοιχους κύκλους συζήτησης.
  2. Να παρουσιάσει με όποιον τρόπο θέλει (γραφή, ζωγραφική, κολάζ, σκετς κλπ)
  3. εικόνες από τον κόσμο που θα ήθελε να ζει.
  4. Να εφεύρει κάτι (κατασκευή, συσκευή, συνταγή, παιχνίδι κλπ).
  5. Συνδυάζοντας 6 φωτογραφίες από περιοδικά να φτιάξει μία ιστορία ή να διαφημίσει τη
  6. ζωή της Αγέλης με μία αφίσα που θα φτιάξει.
  7. Να φτιάξει ένα σκετς για μία γιορτή ή πυρά της Αγέλης.

 

Συμμετοχής στο Πάσχα

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να ξέρει γιατί γιορτάζουμε το Πάσχα και να ψάλλει σωστά το "Χριστός Ανέστη'.
  2. Να ξέρει να βάφει κόκκινα αβγά.
  3. Να βοηθήσει στην προετοιμασία του πασχαλινού τραπεζιού (στρώσιμο- γλυκά -
  4. φαγητά).
  5. Να στολίσει μία πασχαλινή λαμπάδα.
  6. Να φτιάξει ένα πασχαλινό διακοσμητικό για το σπίτι ή την Αγέλη.
  7. Να προετοιμαστεί σωστά για το Πάσχα (Νηστεία-Εξομολόγηση- θεία Μετάληψη).

 

Συμμετοχής στα Χριστούγεννα

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει γιατί γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και πώς περιγράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς τη Γέννηση.
  2. Να βοηθήσει στο στόλισμα του Χριστουγεννιάτικου δένδρου του σπιτιού και στην εορταστική διακόσμηση του σπιτιού, της Αγέλης και του σχολείου.
  3. Να φτιάξει μικρές Χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες και να τις στείλει σε φίλους και συγγενείς του.
  4. Να γνωρίζει 3 ελληνικά ή ξένα Χριστουγεννιάτικα έθιμα.
  5. Να βοηθήσει τη μητέρα του στην προετοιμασία του Χριστουγεννιάτικου ή Πρωτοχρονιάτικου τραπεζιού (στρώσιμο - φαγητό - γλυκά).
  6. Να γνωρίζει να ψάλλει σωστά τα Κάλαντα Χριστουγέννων, πρωτοχρονιάς και Φώτων.

 

Γνώστη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να μπορεί να παρουσιάσει και περιγράψει με απλά λόγια το τι είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής και τι εφαρμογές μπορεί να έχει στη ζωή μας.
  2. Να γνωρίζει κάποια από τα διάφορα λειτουργικά συστήματα Η/Υ. (WINDOWS, UNIX, LINUX, MAC OS).
  3. Να μπορεί να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα πλοήγησης ιστοσελίδας (π.χ. Internet Explorer, Mozilla Firefox).
  4. Να μπορεί να φτιάξει έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail account) και να μπορεί να στέλνει και να λαμβάνει email.
  5. Να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά κάποια από τα προγράμματα του Microsoft office (π.χ. word, power point, excel κλπ.)
  6. Να γνωρίζει κάποιο πρόγραμμα συνομιλίας (M-irc, MSN, YAHOO, ICQ κλπ)
  7. Να γνωρίζει μερικά μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνουμε όταν χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
  8. Να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή γνωρίζοντας τη σωστή στάση σώματος (απόσταση από την οθόνη καθώς και το ύψος της, πληκτρολόγιο)
  9. Να παρουσιάσει μια έκθεση με βιβλία, περιοδικά, φωτογραφίες ή άρθρα σχετικά με τα παραπάνω θέματα.

 

Φίλου των Ολυμπιακών Αγώνων

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Πως ξεκίνησαν, πότε και τι σκοπό είχαν.
  2. Να γνωρίζει κάθε πότε πραγματοποιούνται οι Ολυμπιακοί Αγώνες και που έγιναν οι τελευταίες πέντε (5) διοργανώσεις.
  3. Να γνωρίζει δέκα (10) Ολυμπιακά αθλήματα.
  4. Να γνωρίζει πέντε (5) Έλληνες και πέντε (5) ξένους Ολυμπιονίκες και σε ποιο άθλημα αγωνίζονται ή αγωνιζόντουσαν. Τι μετάλλια έχουν πάρει και σε ποιες διοργανώσεις.
  5. Να γνωρίζει τον πρώτο Έλληνα Ολυμπιονίκη.
  6. Να γνωρίζει ποιος έγραψε και ποιος μελοποίησε τον Ολυμπιακό Ύμνο.
  7. Να γνωρίζει από ποιόν ξεκίνησαν οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες, σε ποιο κράτος και ποια χρονολογία.
  8. Να αναφέρει αθλήματα που διατηρούνται από την αρχαιότητα έως σήμερα.
  9. Να ετοιμάσει ένα κείμενο για την Ολυμπιακή Ιδέα.

 

Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Για να αποκτήσει ένα Λυκόπουλο την Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία ''Πολιτιστική Κληρονομιά'' πρέπει:

  1. Να παρακολουθήσει δύο δράσεις με θέμα: πανηγύρια - Χαρταετοί - Αινίγματα - παροιμίες - παραδοσιακά παιχνίδια- Λαϊκό Θέατρο - Καραγκιόζης - Ελληνικό γλέντι.
  2. Να συνεργαστεί κατά τη διεξαγωγή μίας δράσης με Θέμα: Μεγάλο παιχνίδι Μουσείου - Μεγάλο παιχνίδι Μοναστηριού - Μεγάλο παιχνίδι παραδοσιακού οικισμού - Ελληνική κουζίνα - Κατασκευή χειροτεχνημάτων - Σχέδιο, Φωτογραφία - Χοροί.
  3. Να πραγματοποιήσει και να παρουσιάσει στην Αγέλη πέντε θέματα της εκλογής του από τα παρακάτω:
  • Να σχεδιάσει ένα παραδοσιακό σπίτι και μια εκκλησία με το καμπαναριό της.
  • Να τραγουδά ένα δημοτικό τραγούδι και να αναγνωρίζει τρεις ελληνικούς σκοπούς (π.χ. τσάμικο, καλαματιανό, κρητικό κλπ).
  • Να γνωρίζει δέκα τουλάχιστον παροιμίες και τη σημασία τους.
  • Να διηγηθεί ένα ελληνικό παραμύθι στην Αγέλη.
  • Να παρουσιάσει μια συλλογή φωτογραφιών από δέκα αντικείμενα λαϊκής τέχνης, με σύντομες επεξηγήσεις.
  • Να παρουσιάσει πέντε ζευγάρια φωτογραφιών που να δείχνουν συγκριτικά παραδοσιακούς και σύγχρονους τρόπους ζωής (π.χ. κατοικία, τροφές, ντύσιμο, ψυχαγωγία κλπ.) και να γράψει ένα σύντομο σχόλιο.
  • Να παρουσιάσει ένα λεύκωμα με φωτογραφίες επτά μοναστηριών, αναφέροντας με δύο λόγια την ιστορία τους.
  • Να γνωρίζει τρία παραδοσιακά παιδικά παιχνίδια και να τα παίξει στα άλλα Λυκόπουλα.
  • Να γνωρίζει την ημερομηνία δέκα γιορτών του χρόνου και το βίο ενός Αγίου (κατά προτίμηση εκείνου του οποίου φέρει το όνομά του).
  • Να γνωρίζει δέκα αινίγματα και να τα πει στην Αγέλη.
  • Να κάνει μια συλλογή από δέκα φιγούρες ηρώων Καραγκιόζη, γράφοντας και τα ονόματά τους.
  • Να συγκεντρώσει είκοσι τουλάχιστον ιδιωματικές λέξεις από ένα χωριό και να εξηγήσει τη σημασία τους.
  • Να γνωρίζει πέντε τοπωνύμια της περιοχής του και το λόγο της ονομασίας τους.
  • Να γνωρίζει τρία παραδοσιακά φαγητά και τρία γλυκά και να βοηθήσει τη μητέρα του στην παρασκευή ενός από αυτά.
  • Να παρουσιάσει ένα λεύκωμα με δέκα φορεσιές από διάφορες ελληνικές περιοχές, με σύντομες επεξηγήσεις.
  • Να παρουσιάσει λεύκωμα με δέκα φωτογραφίες αγροτικών εργαλείων και να επεξηγήσει τη σημασία τους.
  • Να βοηθήσει σε μια αγροτική εργασία (π.χ. τρύγος, πάτημα, μάζεμα της ελιάς, άλεσμα με χερόμυλο κλπ.) και να γνωρίζει τη σημασία της.
  • Να βοηθήσει σε μια κτηνοτροφική εργασία (π.χ. τάϊσμα ζώων, μάζεμα αβγών, βοσκή, άρμεγμα κλπ.) και να γνωρίζει τη σημασία της.
  • Να πάρει συνεντεύξεις (με κασετόφωνο) από ένα γεωργό και από ένα βοσκό ή ψαρά για τον τρόπο της δουλειάς τους.
  • Να πάρει συνεντεύξεις από δύο παραδοσιακούς τεχνίτες (καλαθοπλέκτη, μαρμαρά, ξυλογλύπτη, αγγειοπλάστη, αργυροχόο, χαλκουργό, σιδερά, καραβομαραγκό κλπ.) με διαφορετική ειδικότητα, για τον τρόπο της δουλειάς τους.
  • Να σχεδιάσει πέντε εργαλεία μίας παραδοσιακής τέχνης.
  • Να ξέρει πέντε νανουρίσματα ή ταχταρίσματα και να μαγνητοφωνήσει τουλάχιστον ένα.
  • Να διηγηθεί στην Αγέλη πώς γινόταν ένας παραδοσιακός γάμος.
  • Να γνωρίζει πέντε από τα επίθετα που αποδίδει o λαός στην Παναγία και άλλα πέντε που αποδίδει σε Αγίους.
  • Να ζωγραφίσει μία τοιχογραφία ή μία εικόνα από την εκκλησία και να εξηγήσει τη σημασία της.
  • Να ξέρει τι είναι οι νεράιδες και τι οι καλικάντζαροι και να διηγηθεί μία παράδοση για το καθένα.
  • Να τραγουδά τα κάλαντα των Χριστουγέννων, της πρωτοχρονιάς και των Φώτων.
  • Να γνωρίζει τι είναι η εβδομάδα της Τυρινής και ποια τα έθιμα της Αποκριάς και της Καθαρής Δευτέρας.
  • Να φτιάξει ένα στεφάνι της Πρωτομαγιάς και να εξηγήσει τη σημασία του.
  • Να βοηθήσει στο στόλισμα του Επιταφίου της ενορίας του.
  • Να παρουσιάσει μία συλλογή από βότανα, λουλούδια και θάμνους του αγρού με τη λαϊκή τους ονομασία, τις πρακτικές θεραπευτικές τους ιδιότητες και τις τυχόν παραδόσεις που σχετίζονται με αυτά.
  1. Να κατανοεί τι είναι η πολιτιστική Κληρονομιά και τη σημασία της διατήρησής.

 

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση cookies. More details…