Γενικός Τομέας: Επαγγέλματα

ER_GT1Η ειδίκευση κάθε ανθρώπου σε μια εργασία , όπου η καλύτερη απόδοση σε αυτήν εξασφαλίζει και το κοινωνικό σύνολο που εξυπηρετεί. Προϊόν αυτής της ειδίκευσης, που λέγεται καταμερισμός των έργων, είναι και το επάγγελμα. Για τη λέξη επάγγελμα δεν υπάρχει ισοδύναμος όρος σε καμία γλώσσα του αρχαίου κόσμου. Την πρωτοσυναντάμε στη σύγχρονη σημασία της στο οξφορδιανό λεξικό της Αγγλικής το 1541. Επάγγελμα, με άλλα λόγια, λέγεται η συγκεκριμένη εργασία που κάνει κάθε άνθρωπος, για να ζήσει.

 

Το επάγγελμα αποτελεί μια ασχολία που σκοπεύει να ικανοποιήσει όλες ή τις σημαντικότερες βιοτικές ανάγκες του εργαζόμενου και της οικογένειάς του. Με την ανάπτυξη του πολιτισμού δημιουργήθηκε πλήθος επαγγελμάτων. Η βασική τους διάκριση είναι σ' εξαρτημένα και ανεξάρτητα επαγγέλματα.

Τα ανεξάρτητα επαγγέλματα είναι αυτά στα οποία σχέση μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου δεν υπάρχει, ενώ το άτομο εργάζεται για λογαριασμό του εαυτού του. Τέτοια είναι τα επαγγέλματα του βιοτέχνη, του μικρέμπορου κ.ά.

Ιδιαίτερη κατηγορία επαγγελμάτων αποτελούν τα ελεύθερα επαγγέλματα, που διακρίνονται από την παροχή κυρίως πνευματικής εργασίας. Τέτοια επαγγέλματα είναι του ιατρού, του δικηγόρου κλπ.

Ανάλογα με το είδος της εργασίας κάθε επαγγέλματος, διακρίνουμε αυτά σε επαγγέλματα χειρωνακτικά και επαγγέλματα πνευματικά.

Επίσης άλλη μια διάκριση χωρίζει τα επαγγέλματα, ανάλογα με το αν έχει ο καθένας τη δυνατότητα ν' ασκήσει αυτά ή όχι, σε κλειστά και ανοιχτά ή ελεύθερα επαγγέλματα. Κλειστό λέγεται το επάγγελμα που η άσκησή του απαιτεί την τήρηση ορισμένων προϋποθέσεων από τον υποψήφιο να το ασκήσει. Για λόγους κυρίως κοινωνικού συμφέροντος δεν επιτρέπεται η άσκηση ορισμένων επαγγελμάτων πέρα από έναν αριθμό. Ανοιχτό επάγγελμα είναι εκείνο για το οποίο δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στην άσκησή του.

Σε αυτή την κατηγορία θα ασχοληθούμε με τα επαγγέλματα του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Θα ανακαλύψουμε την εξέλιξη τους στο πέρασμα του χρόνου και τη χρησιμότητα τους στην κοινωνία μας. Ποια έχουν χαθεί στο πέρασμα του χρόνου και ποια έχουν γίνει απαραίτητα στη ζωή μας.

 

Περιεχόμενα

Επαγγέλματα του παρελθόντος

Επαγγέλματα του παρόντος

Επαγγέλματα του Μέλλοντος

Παγοπώλης
Νερουλάς
Λατερνατζής
Γανωματής
Ακονιστής
Κουλουράς
Καρεκλάς
Γαλατάς
Ασβεστάς
Καστανάς
Πλανόδιος Φωτογράφος
Παγωτατζής
Παλιατζής
Καλαθοπλέκτης
αμάλης
Εφημεριδοπώλης
Αμαξάς
Φανοκόρος
Σαλεπιτζής
Καρβουνιάρη
Λούστρος κ.α.

Γιατρός
Δικηγόρος
Πωλητής
Αεροσυνοδός
Γεωπόνος
Οικονομολόγος
Λογιστής
Οδηγός
Αρχιτέκτονας
Μηχανικός
Ζωγράφος
Ηθοποιοιός
Κάμεραμαν
Ναυτικός
Μάγειρας
Σκηνοθέτης
Ψυχολόγος
Ζαχαροπλάστης
Ψυχολόγος
Αρτοποιός
Προγραμματιστής
Βιβλιοπώλης
Περιπτεράς κ.α

Κυναγωγός
Μεταφραστής Τεχνολογίας
Γεμολόγος
Προσωπικός δημοσιογράφος
Προγραμματιστής Γονιδίων
Προγραμματιστής Ρομπότ
Οδηγός Ιπταμένων Οχημάτων
Μηχανικός ιστών
Δοκιμαστής "Turing"
Ελεγκτής μεταλλαγμένων τροφίμων
Μηχανικός γνώσης
Δύτης κορεσμού Ηθοποιοί εικονικής πραγματικότητας κ.α

 

Μέθοδος

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:

  1. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «Φωτογράφος».
  2. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. τι είναι ο φωτογράφος, που μπορεί να παρέχει και πώς πρέπει να παρέχει υπηρεσίες, ποια είναι η ιστορία και η εξέληξη του επαγγέλματος κτλ) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.
  3. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.
  4. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία έκθεση φωτογραφίας με τα άσχημα σημεία της περιοχής σου ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι κάτοικοι).

 

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).

Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:

  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών (O.H.E., UNICEF, Ευρωπαϊκή Ένωση, κ.α.). Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

 

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…