Διάφορα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των Κατασκηνώσεων, των Μεγάλων Δράσεων Υπαίθρου και των Ταξιδιών

Με αφορμή την έναρξη των καλοκαιρινών Κατασκηνώσεων, των Μεγάλων Δράσεων Υπαίθρου και των Ταξιδιών και για την εξασφάλιση της υπαίθριας δραστηριότητας απρόσκοπτα, σας υπενθυμίζουμε την Ανακοίνωση Νο 47/2013 με την οποία σας θέσαμε υπόψη ότι, ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η λήψη άδειας ίδρυσης και λειτουργία κατασκήνωσης για τις κατασκηνώσεις του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, που πραγματοποιούνται σε χώρους, χωρίς μόνιμες ή ημιμόνιμες εγκαταστάσεις ή στα Προσκοπικά Κέντρα.

24/6/2015

Ανακοίνωση Γ.Ε. 58

Με αφορμή την έναρξη των καλοκαιρινών Κατασκηνώσεων, των Μεγάλων Δράσεων Υπαίθρου και των Ταξιδιών και για την εξασφάλιση της υπαίθριας δραστηριότητας απρόσκοπτα, σας υπενθυμίζουμε την Ανακοίνωση Νο 47/2013 με την οποία σας θέσαμε υπόψη ότι, ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η λήψη άδειας ίδρυσης και λειτουργία κατασκήνωσης για τις κατασκηνώσεις του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, που πραγματοποιούνται σε χώρους, χωρίς μόνιμες ή ημιμόνιμες εγκαταστάσεις ή στα Προσκοπικά Κέντρα.

Άρα λοιπόν, οι Προσκοπικές Κατασκηνώσεις, είτε γίνονται εκτός Προσκοπικών Κέντρων, είτε γίνονται εντός αυτών, είναι απόλυτα κατοχυρωμένες έναντι των Αρχών, εφόσον φυσικά τηρούνται τρεις βασικές προϋποθέσεις:

α) η νόμιμη άδεια από τον νόμιμο κάτοχο του χώρου (ιδιώτης, Δήμος, ιδιωτικός ή δημόσιος φορέας κ.λπ.), όπως προβλέπεται και στο Φάκελο της Κατασκήνωσης-Μ.Δ.Υ.,

β) η ακριβής τήρηση των διατάξεων δημοσίας τάξεως (απαγόρευση πυράς σε δασική έκταση, τήρηση ωρών κοινής ησυχίας κ.λπ.) και

γ) η συμμετοχή σε αυτές, μελών του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων.

Ο Αρχηγός της Κατασκήνωσης / Μεγάλης Δράσης Υπαίθρου / Ταξιδιού θα πρέπει να έχει στο φάκελο της δράσης τα συνημμένα έγγραφα, τα οποία καλόν είναι να τίθενται υπόψη των Αρχών σε κάθε πιθανή επαφή με αυτές:

  1. το από 2.6.2013 Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Σ.Ε.Π.,
  2. το υπ’ αριθμόν πρωτ. 518495/17-6-2010 έγγραφο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και
  3. το υπ’ αριθμόν Δ27/9498/393 από 10-4-2013 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης και Πρόνοιας.

Ακόμη μία σημαντική αλλαγή που αφορά στην αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών ασθένειας και ατυχημάτων κατά τη διάρκεια της Προσκοπικής Κατασκήνωσης / Μεγάλης Δράσης Υπαίθρου / Ταξιδιού είναι ότι, στην επίσκεψη σε δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα ή τοπικό κέντρο υγείας απαιτείται πλέον και η προσκόμιση του Α.Μ.Κ.Α., καθώς και του βιβλιαρίου υγείας του χρήστη των υπηρεσιών υγείας. Έχει παρατηρηθεί, κυρίως το τελευταίο έτος ότι, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν τα προαναφερθέντα το ταμείο της δράσης πρέπει να επιβαρυνθεί με τυχόν έξοδα νοσηλείας ή ατυχήματος.

Παράλληλα σας υπενθυμίζουμε ότι, προκειμένου να καλυφθούν τυχόν επιπλέον έξοδα από την Ομαδική Ασφάλιση των μελών ΣΕΠ σε κάθε ατύχημα ή ασθένεια, απαιτείται έγγραφη αναφορά του Αρχηγού της δράσης για το συμβάν, η οποία πρέπει να συνοδεύεται από:

  1. Γνωμάτευση ιατρού,
  2. Πρωτότυπα τιμολόγια ή αποδείξεις,
  3. Φωτοτυπία Προσκοπικής Ταυτότητας,
  4. Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας (για το ενήλικο μέλος) ή φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας γονέα η κηδεμόνα (για το ανήλικο μέλος).

και αποστέλλονται στην Κεντρική Διοίκηση του ΣΕΠ (Πτολεμαίων 1 – 11635 ΑΘΗΝΑ / Υπόψη κ. Κωνσταντίνου Πατινιωτάκη).

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφάλειας και Διοικητικών Θεμάτων Προσκοπικών Δράσεων (κεφάλαιο 3), ο Αρχηγός Τμήματος πρέπει να καταθέσει τον πλήρη φάκελο με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (εδάφιο 3.2) προς έγκριση, ιεραρχικά, από τον Περιφερειακό Έφορο και εφόσον η Κατασκήνωση, η Μεγάλη Δράση Υπαίθρου ή το Ταξίδι πραγματοποιείται εκτός των γεωγραφικών ορίων της Περιφερειακής Εφορείας που υπάγεται διοικητικά το Τμήμα, ο Περιφερειακός Έφορος ενημερώνει τον Περιφερειακό Έφορο του τόπου εγκατάστασης / πραγματοποίησης της Κατασκήνωσης, της Μεγάλης Δράσης Υπαίθρου ή του Ταξιδιού.

Τέλος η Γενική Εφορεία, στη διαρκή προσπάθειά της να βρεθεί κοντά στους νέους και να ζήσει τον παλμό της κατασκήνωσης, προτίθεται να επισκεφθεί όσο περισσότερα Τμήματα μπορεί.

Για το λόγο αυτό παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Έφοροι να αποστείλουν, στη Γενική Εφορεία, το συνημμένο πινάκα λειτουργίας Κατασκηνώσεων / Μεγάλων Δράσεων Υπαίθρου / Ταξιδιών (fax: 2107236561 ή στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), μέχρι την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015, ώστε να προγραμματιστούν έγκαιρα οι επισκέψεις. Σε περίπτωση που εγκριθούν καλοκαιρινές δράσεις μετά την ημερομηνία αυτή, θα αποστέλλεται συμπληρωματικός πίνακας.

 

Συνημμένα

 

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…