Τεχνικές Δεξιότητες

 book_lykopoula040

Τεχνικές Δεξιότητες

1. ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΗ

14. ΠΑΙΧΝΙΔΑ

2. ΣΚΑΠΑΝΙΚΗΣ

15. ΤΥΠΟΓΡΑΦΟΥ

3. ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΗ

16. ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ

4. ΞΥΛΟΥΡΓΟΥ

17. ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ

5. ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ

18. ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ

6. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ

19. ΠΛΕΚΤΙΚΗΣ

7. ΕΛΑΙΟΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ

20. ΚΑΛΑΘΟΠΛΕΚΤΙΚΗΣ

8. ΚΕΡΑΜΕΙΚΗΣ

21. ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ

9. ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ

22. ΡΑΠΤΙΚΗΣ

10. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

23. ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΗ

11. ΣΚΙΤΣΟΓΡΑΦΟΥ

24. ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ

12. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΠΑΙΧΤΗ

25. ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΗ

13. ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ

 

Επισκευαστή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει ποια εργαλεία χρειάζεται για την επισκευή μικροαντικειμένων (σφυρί, πριόνι, κατσαβίδι, πινέλα κλπ), καθώς και πώς πρέπει να τα συντηρεί και να τα τακτοποιεί.
  2. Να κάνει μία παρουσίαση στην Αγέλη του μίας απλής επισκευής όπως π.χ. το κάρφωμα ενός ποδιού μίας καρέκλας.
  3. Να γνωρίζει τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξουν και να μην προσπαθεί να διορθώσει κάτι αν δεν ρωτήσει κάποιον ειδικό.
  4. Να γνωρίζει να αλλάζει τρυπάνι ή σέγα σε ηλεκτρικά ή χειροκίνητα εργαλεία.
  5. Να μπορεί να βάφει μικροεπιφάνειες και να συντηρεί τα πινέλα.
  6. Να μπορεί να οργανώσει και να συντηρήσει μία μικρή εργαλειοθήκη.
  7. Να μπορεί να πάρει μέτρα για αλλαγή τζαμιού.
  8. Να μπορεί να επιδιορθώνει μικροζημιές τοίχου με γύψο, στόκο ή τσιμέντο.
  9. Να ξέρει να αλλάζει αμίαντο, φυτίλι, γκάζι και γυαλί σε φωτιστικά κατασκήνωσης.

 

Σκαπανικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τη χρησιμότητα να δένει σωστά:
  • σταυρόκομπο
  • ποδόδεσμο
  • ψαλιδιά
  • καντηλίτσα
  • φίμωμα
  • σταυροειδή
  • διαγώνιο
  • παράλληλη
  1. Να κατασκευάσει πίνακα με τους 5 κόμπους χρησιμοποιώντας χρωματιστά σχοινιά και ξυλαράκια.
  2. Να ξέρει να φιμώνει σωστά τα σχοινιά, να τα τυλίγει και γενικά να τα φροντίζει τόσο στην εστία όσο και στην ύπαιθρο.
  3. Να μπορεί να κάνει μία από τις συνδέσεις:
  1. Να ξέρει τη χρήση του τρυπανιού και της καβίλιας.
  2. Να μπορεί να φτιάχνει από ξυλαράκια και σπάγκο μία απλή κατασκευή σε μικρογραφία.
  3. Να γνωρίζει τα διάφορα είδη σχοινιών, την συμπεριφορά τους στις καιρικές συνθήκες (ήλιο, βροχή κλπ) και να εκτιμά τα πάχη τους.
  4. Να μπορεί να φτιάχνει εντατήρα και να δένει σωστά το σχοινί στον πάσσαλο.
  5. Να μπορεί να τυλίξει σπάγκο σε καλού μ πα.

 

Χειροτέχνη

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να φτιάξει με οποιονδήποτε τρόπο ένα απλό χειροτέχνημα χρησιμοποιώντας 2-3 διαφορετικά υλικά.
  2. Να κάνει οικονομία στα υλικά που χρησιμοποιεί και να φροντίζει σωστά τα εργαλεία που χρησιμοποιεί.
  3. Να παρουσιάσει μία συλλογή από 5 ιδέες για χειροτεχνία στην Αγέλη του.
  4. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία της τεχνικής που παρουσιάζει.
  5. Να είναι σε θέση να εκτιμήσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για μία συγκεκριμένη χειροτεχνία.
  6. Να μπορεί να καθοδηγεί σωστά τα Λυκόπουλα της εξάδας του όταν η Αγέλη έχει 'χειροτεχνία'.
  7. Να πρωτοστατεί στο στολισμό της γωνιάς της εξάδας του.
  8. Να ξέρει να διαβάζει τα σχέδια και να συναρμολογεί σωστά μοντέλα πλοίων, αεροπλάνων κλπ.

 

Ξυλουργού

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τον κύκλο του ξύλου - παράγωγα του ξύλου.
  2. Να ξέρει να ξεχωρίζει 3 είδη ξύλου (π.χ. μαόνι, νοβοπάν κλπ).
  3. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά τα βασικά ξυλουργικά εργαλεία (με ασφάλεια):
  • σφυρί
  • πριόνι
  • ματικάπι
  • κατσαβίδι
  • τανάλια
  • βάφοντάς το
  • λουστράροντάς το
  • καρφώνοντάς το ή γενικά επιδιορθώνοντάς το.
  1. Να μπορεί να συντηρήσει κάτι ξύλινο:
  1. Να κατασκευάσει κάτι απλό χρησιμοποιώντας ξύλα και ξυλόβιδες.
  2. Να παρουσιάσει μία συλλογή από 10 φωτογραφίες ή σκίτσα από την ιστορία του επίπλου.
  3. Να καταλαβαίνει τη σημασία της οικονομίας ξύλου και χαρτιού για την ισορροπία της φύσης.
  4. Να μπορεί να διαβάσει το σχέδιο μιας απλής ξυλουργικής. κατασκευής.

 

Υδραυλικού

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τον κύκλο του νερού στη φύση και τη σημασία που έχει η οικονομία του νερού.
  2. Να γνωρίζει πώς φτάνει το νερό στο σπίτι και πώς φιλτράρεται για να γίνει πόσιμο.
  3. Να μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά το Γαλλικό κλειδί (κάβουρα) για να συνδέσει ή να αποσυνδέσει δύο σωλήνες.
  4. Να ξέρει τι πρέπει να αποφεύγει για να μη βουλώνουν τα υδραυλικά του σπιτιού.
  5. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά διάφορους τύπους βρυσών και βανών και να ξέρει να κλείνει τον 'γενικό' του νερού.
  6. Να ξέρει να διαβάζει τις ενδείξεις του μετρητή.
  7. Να γνωρίζει τη βασική λειτουργία της κεντρικής θέρμανσης (καλοριφέρ) και να μπορεί να κλείνει και να ανοίγει τα θερμαντικά σώματα.
  8. Να μπορεί να βοηθά αποτελεσματικά στο πότισμά αγρών και κήπων απομονώνοντας και τροφοδοτώντας σωλήνες ποτίσματος.

 

Ηλεκτρολόγου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τι είναι o ηλεκτρισμός και μερικές εφαρμογές του (ιστορία και πράξη).
  2. Να μπορεί να χρησιμοποιεί σωστά όλες τις ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού.
  3. Να γνωρίζει τους κινδύνους από ηλεκτροπληξία και τις στοιχειώδεις A' Βοήθειες.
  4. Να ξέρει:
  • πώς κλείνει o γενικός διακόπτης στο σπίτι και στη φωλιά, πώς αλλάζουμε μια κομμένη ασφάλεια ή πώς επαναφέρουμε το ρεύμα σε πίνακα με αυτόματη ασφάλεια.
  • να αλλάζει μία κομμένη λάμπα.
  • να αλλάζει μπαταρίες σε 3 συσκευές που δουλεύουν με μπαταρίες.
  • να χρησιμοποιεί σωστά τη μονωτική ταινία συνδέοντας δύο καλώδια μη ηλεκτροφόρα.
  1. Να φτιάξει με μικρά λαμπάκια, καλώδιο, μπαταρία και διακόπτη ένα οπτικό τηλέγραφο.
  2. Να ξέρει να συνδέει ένα «φις» σε καλώδιο.
  3. Να ξέρει να βάζει διακόπτη σε καλώδιο πορτατίφ.
  4. Να ξέρει πώς παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα, πώς φτάνει στο σπίτι μας και τη σημασία που έχει η οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας.
  5. Να ξέρει να διαβάζει την ένδειξη του μετρητή της ΔΕΗ.
  6. Να ξέρει να συναρμολογεί ένα μικρό «κιτ» του εμπορίου (ραδ. σταθμό, πομπό, led φωτορυθμικού).

 

Ελαιοχρωματιστή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να ξέρει τους διάφορους τύπους χρωμάτων και σε τί χρησιμεύει o καθένας.
  2. Να μπορεί να χρησιμοποιεί σωστά:
  • το πινέλο
  • βούρτσα ασβέστη
  • ρολό πλαστικού

και να τα διατηρεί καθαρά μετά από κάθε χρήση ξέροντας τι διαλυτικό χρειάζεται για κάθε χρώμα.

  1. Να ξέρει να προετοιμάζει σωστά για βάψιμο μία ξύλινη ή μεταλλική επιφάνεια (καθάρισμα, τρίψιμο με γυαλόχαρτο, αστάρωμα, στοκάρισμα, μινιάρισμα κλπ).
  2. Να βάψει σωστά 2 από τα παρακάτω: α. μία επιφάνεια με πλαστικό β. ένα ξύλινο έπιπλο με λαδομπογιά, γ. το ταβάνι της φωλιάς με ασβέστη δ. κάποιο χώρο στην κατασκήνωση.
  3. Να γνωρίζει τα διάφορα είδη βερνικιών και να μπορεί να φρεσκάρει ένα λουστραρισμένο έπιπλο.
  4. Να ξέρει πώς να φτιάξει με ανάμειξη βασικών χρωμάτων διάφορες αποχρώσεις.
  5. Να μπορεί να εκτιμήσει την ποσότητα χρώματος που θα χρειαστεί για το βάψιμο μίας συγκεκριμένης επιφάνειας.

 

Κεραμικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία της αγγειοπλαστικής και να παρουσιάσει μία σειρά από 5 φωτογραφίες έργων αγγειοπλαστικής.
  2. Να ξέρει πώς γίνεται ένα πήλινο αντικείμενο και πόσες φάσεις χρειάζονται.
  3. Να επισκεφθεί ένα εργαστήριο αγγειοπλαστικής.
  4. Να φτιάξει με πηλό ένα απλό αντικείμενο, να το διακοσμήσει και να το δώσει να ψηθεί σε ειδικό φούρνο.
  5. Να ζωγραφίσει πάνω σε ένα πήλινο αντικείμενο και να γνωρίζει τα κατάλληλα χρώματα για κεραμικά.
  6. Να γνωρίζει το κατάλληλο χώμα για πηλό.
  7. Να γνωρίζει μερικές παραδοσιακές φόρμες (ακροκέραμα, τσουκάλια πήλινα, κανάτια Αιγινίτικα κλπ).

 

Γλυπτικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει λίγα πράγματα από την ιστορία της γλυπτικής στην Πατρίδα μας.
  2. Να παρουσιάσει συλλογή από 10 φωτογραφίες διάσημων γλυπτικών έργων και να γνωρίζει ποιος τα έφτιαξε.
  3. Να γνωρίζει 4 αρχαίους, 4 νεοέλληνες και 2 ξένους γλύπτες και ένα τουλάχιστον έργο τους.
  4. Να γνωρίζει τα βασικά είδη και τεχνικές γλυπτικής και τα κυριότερα εργαλεία γλυπτικής.
  5. Να μπορεί να εξηγήσει τις προσωπικές του εκτιμήσεις για ένα γλυπτό.
  6. Να φτιάξει 3 τουλάχιστον απλά γλυπτά από μαλακό υλικό (γύψο, ξύλο, πλαστελίνη, πηλό κλπ).
  7. Να έχει επισκεφθεί μία τουλάχιστον έκθεση γλυπτικής.

 

Ζωγραφικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να ξέρει λίγα για την ιστορία της ζωγραφικής.
  2. Να παρουσιάσει συλλογή φωτογραφιών από 10 ζωγραφικούς πίνακες.
  3. Να γνωρίζει 5 Έλληνες και 5 ξένους διάσημους ζωγράφους και 5 γνωστούς πίνακες.
  4. Να ξέρει τα χρώματα (βασικά και δευτερεύοντα) και πώς μπορούν να παραχθούν από συνδυασμό άλλων χρωμάτων.
  5. Να διατηρεί στη σωστή κατάσταση τα χρώματα και τα πινέλα του.
  6. Να ζωγραφίσει ένα απλό πίνακα με οποιοδήποτε θέμα για την Αγέλη ή το σπίτι του.
  7. Να σκιτσάρει σε χαρτί:
  • ένα πρόσωπο
  • ένα δένδρο ή φυτό
  • ένα σπίτι.
  1. Να έχει πάει σε μία τουλάχιστον έκθεση ζωγραφικής ή πινακοθήκη και να μπορεί να περιγράψει γιατί του άρεσε ένας πίνακας.
  2. Να μπορεί να αναγνωρίσει 3 τεχνικές ζωγραφικής (π.χ. λάδι, παστέλ, ακουαρέλα κλπ).

 

Σκιτσογράφου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:

  1. Να ασχολείται με ένα είδος σχεδίου (γραμμικό ή ελεύθερο) προσαρμοσμένο στην παιδική ηλικία.
  2. Να γνωρίζει να χειρίζεται το μολύβι, την ξύστρα, τη γόμα καλά και να ξέρει τι νούμερο μολύβι χρειάζεται για κάθε σχέδιο.
  3. Να ξέρει τα διάφορα είδη χαρτιών σχεδίου, τη χρήση της σινικής μελάνης ή του κάρβουνου.
  4. Να μπορεί να σκιτσάρει ένα κτίριο, ένα αντικείμενο ή ένα πρόσωπο.
  5. Να παρουσιάσει μία μικρή έκθεση με σκίτσα στην Αγέλη ή σε κάποια εκδήλωση μαζί με άλλους συνομηλίκους του.
  6. Να γνωρίζει 3 σκιτσογράφους ή γελοιογράφους και να ξεχωρίζει τα έργα τους από την τεχνοτροπία τους.

 

Καραγκιοζοπαίχτη

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει λίγα πράγματα για την ιστορία του θεάτρου σκιών και τα κυριότερα πρόσωπά του.
  2. Να γνωρίζει να φτιάχνει φιγούρες του θεάτρου σκιών.
  3. Να γνωρίζει 3 γνωστούς καραγκιοζοπαίχτες.
  4. Να συντονίσει ένα μικρό σκετς θεάτρου σκιών, στήνοντας μπερντέ και χρησιμοποιώντας φιγούρες.
  5. Να μιμείται τις φωνές 3 ηρώων του Καραγκιόζη και να τραγουδά τα τραγούδια τους.
  6. Να γνωρίζει 4 έργα Καραγκιόζη και να μπορεί να τα διηγείται.

 

Κουκλοθέατρου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:

  1. Να φτιάξει 4 κούκλες για κουκλοθέατρο.
  2. Να προετοιμάσει και να παρουσιάσει με αυτές μία ιστορία στην Αγέλη, με τη βοήθεια Λυκόπουλων.
  3. Να γνωρίζει 3 γνωστούς ήρωες του κουκλοθέατρου στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι δημιουργοί τους.
  4. Να ξέρει να χρησιμοποιεί το μαγνητόφωνο, τα φώτα, τα σκηνικά.
  5. Να ξέρει 4 έργα Κουκλοθέατρου και να μπορεί να τα διηγείται.

 

Παιχνιδά

Να μπορεί να πραγματοποιεί 2 από τα παρακάτω:

  1. Να πραγματοποιεί το A ή το B.

(Α) να φτιάξει με οποιοδήποτε υλικό ένα παιχνίδι.

  • να φτιάξει σε χαρτόνι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
  • να επισκευάσει ένα παιχνίδι.

(Β) να συναρμολογήσει ένα μοντέλο από κουτί.

  1. Να ξέρει πώς παίζονται 5 επιτραπέζια παιχνίδια και να μπορεί να τα εξηγήσει και στα υπόλοιπα Λυκόπουλα της εξάδας του.
  2. Να τακτοποιεί στην Αγέλη ή στο δωμάτιό του τα παιχνίδια.

 

Τυπογράφου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει την ιστορία της τυπογραφίας.
  2. Να γνωρίζει πόσα είδη τυπογραφίας και εκτύπωσης έχουμε και να τα ξεχωρίζει.
  3. Να φτιάξει στάμπες χρησιμοποιώντας απλά υλικά, όπως φελλό, πατάτες κλπ. και να γράψει μία λέξη 5 τουλάχιστον γραμμάτων.
  4. Να κάνει συλλογή με 5 διαφορετικούς τύπους 'γραμμάτων' κομμένα από περιοδικά και εφημερίδες.
  5. Να ξέρει τη σειρά εργασιών εκτύπωσης για μία εφημερίδα ή ένα βιβλίο.
  6. Να γνωρίζει τη χρήση των αυτοκόλλητων γραμμάτων και να μπορεί να ετοιμάσει τη μακέτα μίας πρόσκλησης, μίας διαφήμισης κλπ. (χωρίς χρήση Η/Υ).
  7. Να μπορεί να ετοιμάσει τη διάταξη και την παρουσίαση της ύλης μίας μονοσέλιδης εφημερίδας που θα εκδώσει η εξάδα του και να συντονίσει την προετοιμασία της.
  8. Να γνωρίζει τί θα πει τυπογραφικό στοιχείο, στοιχειοθέτηση, κλισέ, φωτοσύνθεση.

 

Ζαχαροπλαστικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί ένα οδηγό ζαχαροπλαστικής.
  2. Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τον εξοπλισμό της κουζίνας του σπιτιού του (κίνδυνοι).
  3. Να γνωρίζει τους διάφορους τύπους αλευριού για γλυκά, τί είναι το baking powder και σε τί χρησιμεύει, τί είναι η μαγιά, η σόδα, η βανίλια, η σαντιγί.
  4. Να φτιάξει μία κρέμα ή μία φρουί ζελέ ή ένα ρυζόγαλο.
  5. Να κάνει με τη βοήθεια της μητέρας του κάποιο γλύκισμα.
  6. Να βρει 3 σχετικά εύκολες συνταγές για γλυκά κατά προτίμηση παραδοσιακά.
  7. Να γαρνίρει μία τούρτα ή ανάλογο γλυκό με σαντιγί, κερασάκια κλπ.
  8. Να ξέρει το βασικό τρόπο παρασκευής γλυκών του κουταλιού και να μπορεί να ξεχωρίζει 5 από αυτά.
  9. Να ξέρει να αραιώνει και να ετοιμάζει λεμονάδες, πορτοκαλάδες, βυσσινάδες κλπ από συμπυκνωμένους χυμούς.
  10. Να μπορεί να «ανοίξει» φύλλο με τη βοήθεια της μητέρας του.
  11. Να μπορεί να χωρίζει το ασπράδι από τον κρόκο του αβγού και να χτυπάει αβγά.

 

Μαγειρικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί έναν οδηγό μαγειρικής.
  2. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά την κουζίνα που έχει στο σπίτι του γνωρίζοντας τους κινδύνους της.
  3. Να ξέρει σε τί χρησιμεύουν τα διάφορα μαγειρικά σκεύη και οι αντίστοιχες συσκευές (μίξερ κλπ).
  4. Να ξέρει να φτιάχνει καφέ, τσάι ή κάποιο άλλο ρόφημα.
  5. Να βράζει ή να τηγανίζει ένα αβγό.
  6. Να φτιάξει ένα απλό φαγητό (μακαρόνια, πιλάφι, μπιφτέκια κλπ).
  7. Να γνωρίζει τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής και να κάνει μία σαλάτα ή μία φρουτοσαλάτα.
  8. Να απαριθμήσει 5 παραδοσιακά ελληνικά φαγητά ή γλυκά.
  9. Να βοηθήσει τη μητέρα του στην παρασκευή ενός δύσκολου φαγητού.
  10. Να βοηθήσει στην προετοιμασία πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού φαγητού στην κατασκήνωση.
  11. Να μπορεί να υπολογίσει χοντρικά τις ποσότητες υλικών που χρειάζονται για την ετοιμασία ενός φαγητού.

 

Υφαντικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:

  1. Να ξέρει τί είναι ο αργαλειός και πώς λειτουργεί.
  2. Να παρουσιάσει μία σειρά από 5 φωτογραφίες σχετικές με την υφαντική και να ξέρει λίγα πράγματα για την ιστορία της τέχνης αυτής.
  3. Να υφάνει σε μικρό αυτοσχέδιο ή κανονικό αργαλειό ένα απλό υφαντό.
  4. Να σχεδιάσει 3 παραδοσιακά μοτίβα υφαντών.
  5. Να ξέρει ποια είναι τα βασικά υλικά υφαντουργίας.

 

Πλεκτικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει τα διάφορα είδη βελονών και σε τί χρησιμεύουν.
  2. Να ξέρει να ρίχνει και να κλείνει πόντους.
  3. Να πλέκει λάστιχο ή κάποια άλλη πλέξη.
  4. Να πλέξει κάτι απλό (κασκόλ).
  5. Να ξέρει πώς προστατεύουν τα μάλλινα από το σκόρο.
  6. Να γνωρίζει από πού παίρνουμε το μαλλί και ποιά κατεργασία υφίσταται ώσπου να το χρησιμοποιήσουμε.
  7. Να μπορεί να τυλίξει κουβάρι από κούκλα.
  8. Να ξέρει να ξηλώσει ένα πλεκτό και να τυλίξει το νήμα.
  9. Να μπορεί να υπολογίσει πόσο μαλλί χρειάζεται για ένα συγκεκριμένο πλεκτό.

 

Καλαθοπλεκτικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 2 από τα παρακάτω: (το Νο 2 οπωσδήποτε)

  1. Να μπορεί να υπολογίσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για μία πλεκτική.
  2. Να ξέρει να διαλέγει στη φύση τα υλικά που του χρειάζονται και να μπορεί να κάνει δύο από τα παρακάτω:
  • να πλέξει ένα καλάθι από καλάμι, λυγαριά ή άλλο υλικό.
  • να πλέξει από ψάθα ή χόρτο κάτι χρήσιμο.
  • να πλέξει με λουρίδες δέρματος ή ύφασμα κάτι χρήσιμο
  • να πλέξει δίχτυ από σπάγκο ή άλλο υλικό και να τοποθετήσει μέσα μπάλα ή άλλα υλικά.
  1. Να σκιτσάρει ή να φέρει φωτογραφίες με 5 αντικείμενα πλεκτά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.

 

Κεντήματος

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει λίγα για τα παραδοσιακά κεντήματα. Να παρουσιάσει 5 σκίτσα και 5 φωτογραφίες με παραδοσιακά μοτίβα κεντήματος.
  2. Να γνωρίζει τί χρειάζεται για να κεντήσει και να ετοιμάσει ένα κουτί ή καλάθι με όλα όσα χρειάζονται για το κέντημα.
  3. Να ξέρει 3 είδη βελονιάς.
  4. Να φτιάξει ένα απλό κέντημα με οποιονδήποτε τρόπο, θέλει.
  5. Να επισκεφθεί ένα Μουσείο Λαϊκής Τέχνης.
  6. Να μπορεί να ξεσηκώσει ένα απλό σχέδιο κεντήματος.
  7. Να μπορεί να υπολογίσει την ποσότητα υλικών που θα χρειαστεί για ένα κέντημα.

 

Ραπτικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να ετοιμάσει κουτί με είδη ραπτικής.
  2. Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τη βελόνα και την κλωστή.
  3. Να ξέρει να ράβει:
  • ένα σήμα στη στολή του
  • ένα κουμπί
  • να κάνει στρίφωμα
  1. Να μαντάρει σωστά μία κάλτσα.
  2. Να γνωρίζει 3 μεγάλους μαιτρ της ραπτικής και να παρουσιάσει 5 φωτογραφίες με μοντέλα γνωστών ραπτών ή να σχεδιάσει με χρώματα πώς θα ήθελε να είναι η στολή του.
  3. Να μπορεί να γαζώσει μικρό μήκος σε ύφασμα χωρίς να «μασάει» την κλωστή, να παίρνει τα μέτρα και να ξέρει τί είναι το πατρόν.
  4. Να φτιάξει ένα πατρόν για ένα κοντό παντελόνι με εφημερίδες.

 

Διακοσμητή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

  1. Να γνωρίζει να στολίσει ένα βάζο με λουλούδια.
  2. Να γνωρίζει τους κλασικούς συνδυασμούς χρωμάτων.
  3. Να αξιολογεί σωστά τη διακόσμηση ενός χώρου.
  4. Να φτιάξει ένα σχέδιο για τη διακόσμηση της Αγέλης στην περίοδο ενός Μηνιαίου Θέματος λέγοντας 5 απλές ιδέες διακόσμησης.
  5. Να φτιάξει ένα διακοσμητικό για την Αγέλη.
  6. Να παρουσιάσει συλλογή από 5 φωτογραφίες με θέμα τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων.
  7. Να γνωρίζει 5 διαφορετικά υλικά που συντελούν στη διαμόρφωση ενός χώρου (χρώματα, ταπετσαρίες, μακέτες, φωτιστικά, έπιπλα κλπ).
  8. Να βοηθά στη διακόσμηση της Αγέλης.
  9. Να του έχουν αναγνωριστεί και 2 άλλες ερασιτεχνικές ασχολίες στις τεχνικές δεξιότητες.

 

Φωτογράφου

Να μπορεί να πραγματοποιεί τα παρακάτω:

  1. Να φροντίζει σωστά τη φωτογραφική του μηχανή ή να προσέχει και να σέβεται αυτή που δανείζεται.
  2. Με φωτογραφική μηχανή δική του ή της αγέλης και σε συνεργασία με τον Ακέλα του να φωτογραφίσει για ένα χρονικό διάστημα τις δραστηριότητες της Αγέλης του.
  3. Να γνωρίζει λίγες βασικές πληροφορίες γύρω από την ιστορία της φωτογραφίας.
  4. Να ξέρει τα μέρη μιας φωτογραφικής μηχανής.
  5. Να ξέρει να τοποθετεί αλλά και να αλλάζει το φιλμ σε μια φωτογραφική μηχανή (σε αναλογική μηχανή) ή να μεταφέρει τις φωτογραφίες σε pc ή σε φωτογραφείο για εκτύπωση (για ψηφιακή μηχανή)
  6. Να οργανώσει το φωτογραφικό άλμπουμ της αγέλης του.
  7. Να κάνει μία έκθεση στην αγέλη του με φωτογραφίες του π.χ. από τις διακοπές του.
  8. Να γνωρίζει λίγα για το πώς φωτογραφίζουμε και για το τί πρέπει να προσέχουμε.

 

Αερομοντελιστή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

  1. Να ξέρει ποια εργαλεία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός Αερομοντέλου (ιπτάμενου).
  2. Να φτιάξει ένα Αερομοντέλο από ΒΑLSΑ. (Από αυτά που είναι εγκεκριμένα από την Εφορεία A/Π, για τον Κλάδο Λυκοπούλων).
  3. Να συναρμολογήσει και να βάλει στη γωνία της εξάδας του, ένα πλαστικό Αερομοντέλο.
  4. Να ξέρει τα κυριότερα μέρη ενός Αεροσκάφους.
  5. Να γνωρίζει πώς λειτουργούν τα κινητά μέρη ενός Αεροσκάφους (πηδάλια).
  6. Να κατονομάζει τους τύπους των ιπτάμενων Αερομοντέλων.
  7. Να μπορεί να διαβάσει σχέδιο κατασκευής Αερομοντέλων.

 

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…